כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

זורק פשקווילים? הקנס 25,000 שקלים

קנס כספי נדיר: שופט בית המשפט השלום קנס ב-25 אלף שקלים נהג שהשליך לפני 10 חודשים פשקווילים ברחבי בני-ברק • 1000 שקל עבור כל מוקם בו ליכלך

פשקווילים ברחובות בני ברק. צילום ארכיון
פשקווילים ברחובות בני ברק. צילום ארכיון

קנס כספי נדיר בגובהו: השופט רמי חיימוביץ, שופט בית המשפט השלום לעניינים מקומיים בבני-ברק, קנס תושב עיר במרכז הארץ ב-25 אלף שקלים על שהשליך לפני 10 חודשים, פשקווילים רבים ברחבי העיר בני-ברק.

לפני כעשרה חודשים, בשעה 4:30 לפנות בוקר, הבחין עובד אגף תברואה בנהג ברכב מאזדה 3, המשליך מרכבו ניירות פרסום של רשת מרכולים ברחוב אבן-גבירול בעיר. נהג עירוני דלק בעקבותיו והצליח לרשום את מספר הרכב הנמלט.

העובד, יבגני סקביץ, מיהר לטלפן למר אשר ג'רבי, מנהל התפעול באגף התברואה, שעם קבלת הקריאה יצא לדלוק אחר הרכב ברחובות הרב כהנמן ועזרא, ומשם לעבר כביש 4 – כביש גהה, אך הנהג הצליח להימלט. גם ג'רבי הצליח לראות את ספרות הרכב הבורח. הספרות שרשם מר ג'רבי תאמו לאלו שנרשמו סקביץ.

לאחר איתור בעל הרכב הוא הופיע בביהמ"ש, וטען כי הרכב אכן רשום על שמו, אך הנהג היה אדם אחר, ומשום כך, הוסבו כתבי האישום על-שמו של הנהג שהודה בכך.

עו"ד שוע דהאן, התובע העירוני ועו"ד מיטל רוזנבאום, ב"כ העירייה טענו, במספר דיונים בביהמ"ש, כי כנגד הנאשם הוגשו כתבי אישום על השלכת פסולת הנייר במקומות רבים בעיר, ומדובר באירוע מהחמורים בעיר של השלכת כמויות עצומות של מודעות ברחבי העיר, כשעובדי אגף התברואה ספרו 25 כתובות שונות, ובכל כתובת כזו הושלך מספר רב של ניירות. הנאשם, עצמו, למרות שקיבל פניות מביהמ"ש, לא הופיע לאף אחד מהדיונים.

לאחר שמיעת עדויות נציגי אגף התברואה ולאחר בדיקת צילומים שביצעו העובדים, החליט השופט רמי חיימוביץ להרשיעו בכל העבירות שיוחסו לו.

בגזר הדין קבע השופט, כי הוא משוכנע בביצוע השלכות פשקווילים ב-25 מקומות, ומדובר באירוע חמור שגרם לעירייה הוצאות כבדות בניקיון, ולמטרה זו היה צורך בגיוס כוח-אדם וכלי-רכב נוספים. במסגרת זאת, החליט השופט לקנוס את הנאשם ב-1,000 ₪ לכל אירוע, ומאחר ומדובר ב-25 מקומות, הקנס הגיע ל-25,000 ₪.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}