כ"ז חשון התשפ"ה
28.11.2024

אמריקה נלחמת בחשבונות הסלולרי

נציבות התקשורת בארה"ב כבר הפנימה: חברות הסלולר עושקות את הלקוח, המתקשה לעקוב אחר החשבון • כך 'זכתה' מתנדבת בהאיטי לחשבון בסך 34,782 דולר

קטן אבל יקר. צילום ארכיון
קטן אבל יקר. צילום ארכיון

נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) מתכוונת לשים סוף לתופעת חשבונות הסלולר המנופחים. על-פי נתוני הנציבות, 1 מכל 6 לקוחות סלולריים טוענים על חשבון לא הגיוני.

לדבריהם, למעלה משני שליש מהתלונות שהגיעו לידיהם, היו על חשבון מנופח ביותר ממאה דולר, וכ-20% דיווחו על חריגה בהיקף עצום של למעלה מאלף דולר (!).

בשל כך, תגיש הנציבות תקנות חדשות שיחייבו את מפעילות הסלולר לדווח ללקוח באמצעות התראה על חריגה מכמות הדקות או ההודעות בתעריף הרגיל, כמו גם על עלויות חריגות בשיחות בינלאומיות.

באופן צפוי למדי, חברות הסלולר מתנגדות למהלך באופן נחרץ, וטוענות כי גם ככה הן מספקות ללקוח די והותר כלים למעקב אחר המתרחש בתוכניות השונות.

כדוגמא מביא העיתון 'סן חוזה מרקורי ניוז' סיפור שהתרחש עם מתנדבת שיצאה לסייע לנפגעי אסון ההאיטי. חברת הסלולר הכריזה על שיחות מהמקום במחיר מוזל, ולמרות זאת לא טרחה ליידע את הלקוחה כי המחיר המוזל אינו כולל הודעות טקסט.

כך 'זכתה' המתנדבת לחשבון סלולר של 34,782 דולר, שבוטל רק אחרי שהגיע לתקשורת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}