כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מעשה בנהג שנקנס, נוסעים טובי לב - ותרומה

נהג קו 402 עצר בשל העומס הרחק מתחנה - ונקנס • הנוסעים נרתמו לסייע ואספו 500 שקל • אלא שבדיון בבית המשפט ביטל השופט את הקנס • יקי אדמקר מספר איך זה נגמר

צילום ארכיון: אליהו קובין
צילום ארכיון: אליהו קובין

את הסיפור הבא לא ישכח נהג 'אגד' זמן רב: לפני כשבועיים, בנסיעה שגרתית בקו 402, הגיע הנהג לאחת מתחנות האוטובוס ברחוב עזרא בבני-ברק.

בשל הלחץ הרב באזור התחנה, נאלץ הנהג לעצור מספר מטרים מרוחקים מהתחנה עצמה. הנוסעים עלו לאוטובוס והסתדרו במקומותיהם, כשבנתיים הופיע פקח ששאל את הנהג: מדוע לא עצרת בתחנה עצמה?

הנהג השיב לפקח כי בשל לחץ האוטובוסים, הוא נאלץ לעצור מספר מטרים מרוחקים מהתחנה. הפקח לא התעניין בתשובתו של הנהג, והעניק לו בו במקום דו"ח על סך 1000 שקל, למרות תחנוניו הרבים של הנהג כי אין לו כסף מיותר.

אברכים שהיו על האוטובוס וראו את המקרה, החליטו לסייע לנהג.

שני אברכים החלו להסתובב באוטובוס עם שקית ניילון, וביקשו מהנוסעים להשתתף בקנס שקיבל הנהג. "הם עברו מאברך לאברך ואספו את הכסף. בסופו של דבר הם הצליחו לאסוף 500 שקל", מספר אחד הנוסעים בשיחה עם 'מוקד הציבור'.

לאחר שסיימו לאסוף ניגשו האברכים והעניקו לנהג את הכסף. לאחר הסברים רבים, הסכים הנהג לקחת את הכסף מהאברכים ואמר: "היחס שלי לציבור החרדי השתנה כעת מקצה לקצה. אני מאוד מעריך את מעשה החסד שעשיתם איתי".

לאחר מספר ימים הגיע הסיפור אל כתלי בית המשפט, שם הגיש הנהג ערעור על הקנס.

במהלך המשפט סיפר לשופט על המקרה והוציא מכיסו את השקית עם הכסף שאספו האברכים. גם השופט הביע פליאה רבה מהסיפור ולבסוף החליט להצדיק את הנהג ולזכותו.

מיד בתום הדיון הקצר החליט הנהג: "אתרום את כל הכסף שנאסף לטובת בית הכנסת שלנו בשכונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}