ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

דיווח: שלדון אדלסון כועס ומאוכזב מהנשיא טראמפ

על פי פוליטיקו, איל ההימורים שתרם מיליונים לקמפיין של טראמפ מתוסכל בין היתר מנסיגת הנשיא מהבטחתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. בהתאם, גם זרם התרומות נעצר

שלדון אדלסון. צילום: פלאש 90
שלדון אדלסון. צילום: פלאש 90



איל ההימורים שלדון אדלסון, שתרם מיליוני דולרים לקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ, "כועס ומאוכזב" מהתנהלותו של הנשיא – כך דיווח הבוקר (שני) האתר פוליטיקו. שלושה מקורבים לאיל ההון העידו עוד כי כתוצאה מכך, אדלסון לא תרם לאחרונה לאף גוף חיצוני הפועל לחיזוק מעמדו הציבורי של טראמפ.

בדיווח נכתב כי אחד הנושאים העיקריים שגרמו לאדלסון מורת רוח הוא הנסיגה של טראמפ מהבטחת הבחירות המפורשת שלו להעביר מיד עם כניסתו לתפקיד את שגרירות ארה״ב מתל אביב לירושלים. בפועל, מאז שנכנס לבית הלבן, טראמפ נמנע מלהתייחס לסוגיה באופן פומבי. בחודש שעבר אמר סגן הנשיא מייק פנס כי טראמפ ״שוקל ברצינות״ את המעבר.

עוד דווח כי אדלסון התאכזב מכך ששורה של אישים עליהם המליץ לטראמפ לתפקידי מפתח בממשל לא מונו בסופו של דבר. אדלסון ידוע כמקורב לראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג׳וליאני, שקיווה להתמנות לשר החוץ או לשר המשפטים, אך נותר מחוץ לממשל. גם ג׳ון בולטון, שגריר ארה"ב באו״ם לשעבר שנחשב למקורבו של אדלסון ושעבר ראיון מקיף אצל טראמפ, לא מונה עד כה לאף תפקיד בממשל.

דובר מטעמו של אדלסון מסר בתגובה לדיווח של פוליטיקו כי אדלסון ״לא כועס ומאוכזב באופן כללי״, ומצפה להתפתחויות נוספות בנושא השגרירות. בשבוע שעבר נחשף כי אדלסון לא רק תרם מיליונים למסע הבחירות של טראמפ, אלא גם היה התורם הגדול ביותר - בפער ניכר - לטקס ההשבעה של שנערך בינואר בוושינגטון. אדלסון תרם חמישה מיליון דולרים לאירוע, מתוך סך כולל של כ-107 מיליוני דולרים שנאספו ממאות תורמים פרטיים ותאגידים.

למרות התרומות הנכבדות לטראמפ, הסכום הכולל שקיבל הנשיא המכהן מאדלסון נמוך יותר מהסכומים שתרם אדלסון בשנת 2012 למועמדים הרפובליקאים ניוט גינגריץ׳ ומיט רומני, שכשלו בניסיונותיהם להגיע לבית הלבן ולהדיח את הנשיא דאז, ברק אובמה. אדלסון תרם בעבר מיליונים גם למסעות הבחירות של ג׳ורג׳ בוש הבן, ובהמשך הביע אכזבה ממדיניותו של בוש במזרח התיכון שכללה תמיכה במדינה פלסטינית והתנגדות לבנייה ישראלית בהתנחלויות המבודדות.
שלדון אדלסון דונלד טראמפ מייק פנס רודי ג׳וליאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}