כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מחלות? • כך תשמרו על הבריאות בחורף

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי עם שלל טיפים ועצות כיצד להישמר מפני מחלות בחודשי החורף • מה מומלץ לאכול ולשתות, ומה ניתן לעשות כדי להיפתר ממחלה כמה שיותר מהר

צילום: אוצרסטוק
צילום: אוצרסטוק



אמנם באיחור, אבל החורף הגיע.

כמו בכל חורף, נשאלת השאלה, איך נשמור על בריאותנו בימים קרים, גשומים, בעלי לחות גבוהה, רוחות ושמיים אפורים? ומה נעשה, אם נתקרר, נצטנן או ניפול קרבן לשפעת?

קודם כל, עלינו לדאוג "להיות חזקים". זאת אומרת: לדאוג, שהמערכת החיסונית שלנו תהיה חזקה ולא תאפשר לוירוסים וחיידקים למיניהם לגרום לנו מחלות, ואם קרה וחלינו – שהמחלה תחלוף במהירות וללא סיבוכים.

לשם כך יש לנקוט במספר צעדים:

1. תזונה נכונה. תזונה נכונה בחורף, פירושו של דבר מזון מזין, מכיל את כל אבות המזון, לא מעובד, מחמם וחם: מאכלים מקמח מלא, דגנים מלאים, קטניות, ירקות (במיוחד כתומים), ביצים, דגים, מרקים, תה חם, הרבה שום, בצל, קינמון, רוזמרין, ג'נג'ר, צ'לי, ציפורן וכדו'
לשמירה על חום הגוף אנחנו זקוקים להרבה פחמימות. דאגו לספק אותן לגופכם, אך לא בצורת סוכר לבן, עוגות מקמח לבן וסוכריות, אלא בצורת מאפים מקמח מלא, תפוחי אדמה, בטטות, שיבולת שועל, סולת מלאה, קוסקוס מלא וכו'. אם תקפידו על עיקרון זה, גם תעזרו לגופכם לשמור על החום וגם לא תוסיפו למשקלכם בימי החורף. תוציאו חלב ומוצריו מהתפריט, ובמיוחד אם כבר חליתם: הם גורמים להצטברות ליחה בגוף ולכן יקשו מאד על תהליך ההחלמה ממחלות החורף.
תאכלו דבש (לילדים – רק אחרי גיל שנה).

2. שתיה. בחורף לא פחות חשוב לשתות מאשר בקיץ. השתיה המומלצת היא שתיה חמה. אם אין לכם אפשרות לשתות משהו חם במשך היום בעבודה או בלימודים, קנו תרמוס וקחו אותו איתכם כל יום.

3. מומלץ לקחת ויטמין C, כדור אחד ביום, לאחר ארוחת הבוקר, לחיזוק כללי ולחיזוק המערכת החיסונית. יש אנשים, שאמליץ להם לקחת גם ציפורני חתול.

4. טמפרטורת החדר. חשוב מאד לשמור על טמפרטורת החדר, במיוחד בבתים, בהם יש ילדים, קשישים או חולים. הטמפרטורה המומלצת בחדר היא 23- 25 מעלות. טמפרטורה גבוהה מידי לא רק שלא תביא שום תועלת, אלא גם תזיק, בדיוק כמו טמפרטורה נמוכה מידי! אמצעי החימום הבטוחים ביותר, לדעתי, הם רדיאטור חשמלי ומזגן. שימו לב: יש אנשים, שחימום במזגן גורם להם כאב ראש. לפני שאתם מחליטים לחמם את ביתכם בעזרת מזגן, מומלץ לבדוק, אם אינכם נמנים על אנשים אלה.
שמירה על חום החדר חשובה במיוחד בחדרים, בהם נמצאים תינוקות, מאחר ומערכת וויסות החום שלהם טרם התפתחה דיה. אם אתם משתמשים בתנורי גז או נפט, דאגו לאוורר את החדר בצורה יסודית.

5. אם אתם נכנסים ממקום קר (כמו הרחוב) למקום מחומם (כמו אוטובוס או בית) מומלץ להוריד את המעיל ואת הכובע, גם אם אתם לא מתכוונים להתעקב במקום. אם לא תעשו כן, אתם עלולים להתקרר.

6. תחפפו את הראש במים חמים. תייבשו אותו ותעטפו, כך שיהיה בחום כל עוד השיער לא התייבש לגמרי. הרמב"ם כתב רבות על חשיבות שמירת הראש מפני קור ורוח פרצים.

7.חשוב לשמור על רגליים יבשות וחמות.

8. אם חליתם, הישארו יום-יומיים בבית. אם ילדכם חלה, תשאירו אותו בבית, תשכיבו במיטה ותדאגו שישתה הרבה וינוח. בצורה כזאת גם תשמרו על בריאותכם וגם תמנעו מהווירוס להתפשט.

9. לקחת מנה אחת של פרוביוטיק כל יום. נכון להיום יש פרוביוטיק לכל גיל ואפילו לתינוקות יונקים.

מיץ פתוזים טרי. תמיד עוזרצילום: מיץ פתוזים טרי. תמיד עוזר
מיץ פתוזים טרי. תמיד עוזר


טפים קטנים לסובלים מבעיות שונות בעונת החורף

- לסובלים מעיניים יבשות – לאכול הרבה ירקות עליים (עלי פטרוזיליה, עלי כוסברה, עלי סלרי וכו')

- לסובלים מעור יבש בחורף – לשתות כל יום כוס מיץ עגבניות בתוספת מספר טיפות שמן זית מכבישה קרה

- אם חליתם ואין לכם תאבון, אל תאכלו. שתו בלבד.

- לסובלים מנזלת קודם כל יש את השיטה הידועה של מי מלח לשטיפת האף (חצי כפית מלח להמיס בחצי כוס מים). אפשר להמליץ גם על עוד כמה שיטות סבתא. למשל, לפני השינה לחתוך ראש בצל לחתיכות קטנות, לשים בכוס זכוכית, לשפוך מעליהם 4 כפיות דבש ולכסות. בבוקר תוכלו כבר להישתמש: לקחת כפית מהמיץ שיווצר בכוס כל שעתיים.

- לסובלים מגודש באף – להריח שמן לימון

- לסובלים מעור אדום מגורה באף וסביבו כתוצאה מהנזלת – למרוח ג'ל אלוורה

- לסובלים מוירוס מעיים מומלץ להשתמש באבקת חרובים או לאכול רימונים ולשתות מיץ רימונים

- לסובלים מכאבי אוזניים בנוסף לחימום אפשר להמליץ להרטיב חתיכת צמר גפן בעראק ולשים על המקום. או לטפטף בכל אוזן 2- 3 טיפות שמן זית מחומם עם שום.

- לסובלים מכאבי גרון אפשר להמליץ על שיטת הסבתא הבאה: לסחוט מיץ מראש בצל, לערבב עם כף דבש ולתשות בעוד התערובת טריה. שיטה טובה נוספת – לגרגר במיץ לימון טרי.

- להקלה על הצטננות, לערבב מיץ מלימון אחד עם כף ברנדי וכף דבש ולשתות בעודם טריים.

- אם יש צורך בהורדת חום, לעסות את הגוף בעראק לנגב במהירות ולהתלבש חם. לסובלים משיעול יכוה לעזור אכילת משמשים (גם מיובשים)

יש כל מיני חיסונים עונתיים: חיסון הומאופתי, חסון בעזרת צמחי מרפא, חיסון בעזרת קריסטלים. כל הסוגים הללו יעילים, חסרי תופעות לוואי ואינם גורמים לסיבוכים.

חורף חם ובריא לכולם!


ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קיסטלים, נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד.
מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה.
טל.לתגובות ושאלות ולהזמנת תור בקליניקה: 054-845-01-03



קישורים:
אתר הבית של ד''ר יעל טוקצ'ינסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}