כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חשש בליכוד: החרדיות לא יצביעו בעד התקציב

דאגה בהנהלת הקואליציה: על פי איום שהועבר אל נתניהו, מתכוונות המפלגות החרדיות לעשות 'שריר' קודם אישור התקציב ביום ד' • ועל מה יצא הקצף? • וניר חפץ פרש מלשכת נתניהו

חשש בליכוד: החרדיות לא יצביעו בעד התקציב
יעקב נחומי



נכון לעכשיו איש אינו מדבר על הסיפור הזה בקול רם. אבל ההדלפות הולכות וזורמות בקצב המעורר דאגה בכל הנוגע להנהלת הקואליציה. על פי האיום, שהועבר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכוונות המפלגות החרדיות, שתיהן כאחת - 'יהדות התורה' ו"ש"ס' - לעשות 'שריר' קודם לאישור התקציב ביום רביעי בלילה.

עד כה לא קיבלו חברי הכנסת בשתי התנועות כל הוראה מעשית בדבר הצבעתם על חוק התקציב, אבל נרמז להם שהוראות עוד יגיעו. כפי הנראה הרמזים הללו דלפו, במכוון או שלא במכוון, גם אל ראשי הקואליציה, מה שבהחלט מעורר שם דאגה.

ישיבת סיעת הליכוד, שהסתיימה בדקות אלו, הייתה הפעם סגורה לעיתונות, כך שאפשר לדעת על מה שנאמר שם רק מהדלפות. ההדלפות הללו, נכון לרגע זה, מדווחות על מצב בלתי ברור בכל הנוגע להצבעת הסיעות החרדיות בנושא התקציב.

עד לסוף שבוע זה נדע האם סוף-סוף החליטו המפלגות החרדיות לגלות אומץ לב נדיר, להשתחרר לרגע מעולו של הדבק שעל הכסא ולהבהיר קבל עם וקואליציה כי גם להן יש כבוד.

ועל מה יצא הקצף?

ובכן, ברקע עומדת דרישה של יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', שר החוץ אביגדור ליברמן, להביא את חוק הגיור הצה"לי להצבעה בכנסת, לפני אישור חוק התקציב, עוד השבוע.


ניר חפץ פרש מלשכת נתניהו

בתוך כך ספג היום נתניהו מכה קלה נוספת בדמות עזיבתו של ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ, שנה וחצי בלבד לאחר עזיבתו את עבודתו כעורך בכיר ב'ידיעות אחרונות'. חפץ יכהן כיו"ר דירקטוריון חברת "כספי ספנות".

העזיבה נעשתה, אמנם, בסדר מופתי ותוך מתן כבוד הדדי. "אני מודה לראש הממשלה על הזכות שניתנה לי לשרת את המדינה תחת הנהגתו ועל התקופה המאתגרת והאמון שנתן בי. הייתי לצדו של ראש הממשלה כשהוציא את המשק מהמיתון העולמי, כששמר בנחישות על כושר ההרתעה של ישראל וכשהוביל החלטות מכריעות בביטחון, בכלכלה, בתשתיות, בחינוך ובחתירה לשלום יציב ובטוח. אני מודה גם לשרי הממשלה ולצוות לשכת ראש הממשלה על שיתוף הפעולה הפורה", אמר חפץ.

גם בלשכת ראש הממשלה נהגו בו בכבוד ובהודעה שהוציאו נאמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לניר חפץ על שירות מסור ומקצועי שסייע רבות לו ולמדינת ישראל ואיחל לו הצלחה בדרכו החדשה".

יחד עם זאת, קשה להתעלם מן התחושה המעיקה הנילווית בדרך כלל לעזיבות מן הסוג הזה, תהיינה אלגנטיות אשר תהיינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}