י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הגיע הרגע: חרדים יכריעו בתקציבי החילונים

האם יעמוד ברקת בדיבורו? האם יצליחו הנציגים החרדים לסכל העברות עם חשש מימון חילול שבת? שעת המבחן - ביום שני הקרוב

אילוסטרציה. פלאש 90
אילוסטרציה. פלאש 90

שעת המבחן מגיעה - אחרי מאבק ארוך בירושלים נגד תקצוב חילולי שבת בידי העירייה, בשבוע הבא צפויה העירייה להביא לאישור תקציב לפעילות במינהלים הקהילתיים. היעמוד ברקת בדיבורו? היצליחו הנציגים החרדים לסכל העברות עם חשש מימון חילול שבת?

ביום שני הקרוב, תתקיים ישיבת מועצה בירושלים, בה צפויים לעלות לאישור תקציבי המינהלים הקהילתיים לאחר שאושרו בוועדה למסירת עבודות, זאת על פי התחייבות ראש העיר ניר ברקת לנציגים החרדים בתום מאבק השבת בעיר.

כזכור, על פי החלטות סיעות 'יהדות התורה' וש"ס וכהנחיות הרבנים, הושגו הסכמות עם ראש העיר כפי שהקריא אותן בישיבת המועצה בה אושר התקציב. על פיהן, תקציב המינהלים והחברות העירוניות יעברו גם לאישור בישיבת המועצה בה יש רוב חרדי ודתי.

כזכור, בנאומו אמר ברקת כי הוא "מקיים שיח ישיר עם רבנים מובילים על מנת ללמוד את דעתם באופן ישיר ולהעמיק את ההידברות". לדבריו, "ועדת מנכל העיריה ועו"ד יצחק מירון, תמשיך בעבודתה עד שתגבש המלצות. אני מברך על המלצת חברי הוועדה לנסות ולהגיע להסכמות בעניין. זו הדרך שאני מאמין בה".

בהמשך הוא התחייב כי "לצד זה, למען הגברת השקיפות, אנחנו נביא במהלך השנה את ההעברות התקציביות למינהלים הקהילתיים והחברות העירוניות שמאושרות בועדה המקצועית למסירת עבודות - לאישור מועצת העיר. הציפייה שלי שהדבר יגביר את האמון והתאום בין כלל הסיעות".

ראש העיר הוסיף כי "הדבר ייעשה בכפוף להנחיות היועמ"ש, ועל פי הנחיות משרד הפנים ומתוך אמון מלא בדרג המקצועי ובעבודתו הזוכה לשבחים מכל חברי המועצה".
ירושלים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}