כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עידן מציג: עוד צ'ק בלי כיסוי • הסאגה האלעדית נמשכת

הצ'ק החגיגי צולם מכל כיוון, אך אברכי הכוללים בעיר אלעד, השבעים מהבטחות חוזרות ונשנות, שוב לא קיבלו את הכסף • פרק נוסף בסאגה הבלתי נגמרת בעיר אלעד

הצ'ק החגיגי. ראש העיר, רב העיר וראשי הכוללים
הצ'ק החגיגי. ראש העיר, רב העיר וראשי הכוללים



נפתח בהתחייבות קצרה: יום יבוא ומערכת 'בחדרי חרדים' תפסיק לעסוק בנושאים הקשורים לעיר אלעד. כמעט ואין יום שכתבי המערכת אינם מקבלים סיפור סנסציוני הקשור בעיריית אלעד או בתושביה. אנחנו נמצאים על סיפו של קצה גבול היכולת, ורגע לפני סיום ההתעסקות בנושא המתיש.

אז מה יש לנו היום?

על הפרק כספי התמיכה לאברכי הכולל בעיר. כזכור, לפני מספר חודשים תועדה ישיבת המועצה באתר 'בחדרי חרדים', בה נראו חברי המועצה בקלונם. מריבות וצעקות בין חברי המועצה יצאו לרבים, כשהנושא שעמד על הפרק היה: העברת הכספים לאברכים מתקציב שהגיע כתוצאה ממכירת תשתית המים לתאגיד המים 'מיתב'.

חבר מועצת העיר, ישראל פרוש, נלחם והתעקש כי העברת התקציב תכלול את משכורות הרבנים שלא קיבלו במשך חודשים ארוכים את כספם. הצעתו של פרוש נפלה.

לאחר תקופה ארוכה, שוב התקיים דיון בעניין התמיכה באברכים. מלחמת אגו שהתנהלה בין מנכ"ל העירייה המודח, יגאל גואטה, לבין ראש העיר, יצחק עידן, הסתיימה בניצחון לגואטה, שהצליח להעביר את התבחינים לכוללים ורשם זאת כהישג על שמו.





מה לא ידעו חברי המועצה

ימים ספורים לאחר מכן, עלו שניים מרבני העיר ללשכתו של גואטה - והודו לו בצורה אישית על תמיכתו בתחילת תהליך מבורך של העברת הכספים לאברכים ולכוללים.

החודש האחרון של השנה הגיע, וישיבת המועצה כונסה בבהילות על-ידי ראש העיר, זאת בכדי להצביע על העברת הכסף, לפני תום שנת התקציב, שכן אם לא יאושר הכסף ילך לאבדון. חברי המועצה הפגינו נוכחות מלאה, אך קול אחד לא נשמע - קולו של ישראל פרוש.

פרוש נשאר בשלו וטען כי אם הכספים לא יזרמו גם לטובת רבני העיר הוא לא ישתתף בהצבעה.

למרות זאת, העברת הכספים אושרה ברוב מוחץ.

את הנתון המפתיע ביותר לא ידעו חברי המועצה. בעיתונות המקומית באלעד פורסמה ידיעה על כך שדקות ספורות לפני כניסתו של ראש העיר לישיבת המועצה, התקבל מכתב מגזבר העירייה, אמנון מקסימוב, בו הוא מורה על קיצוץ נרחב בעירייה, ולכן לא תתאפשר הענקת המלגות לאברכים.



פגישת ראש העיר והרבנים התפוצצה

ההודעה, שגרמה לסערה באלעד, הביאה את ראש העיר להוציא הודעה נגדית, לפיה הוא מכריז כי למרות מכתבו של גזבר העירייה - הכוללים יקבלו את הכספים המלאים עבור השנה החולפת.

עוד הדיו רטוב מהפרסומים בעיתונות באלעד, ובלשכת ראש העיר חוגגים את העברת התקציבים, עלה רבה של העיר, הגרש"ז גרוסמן, ללשכה - ובפיו שאלה מציקה במיוחד:

"מדוע רק ארבעה כוללים קיבלו את התקציבים והשאר לא?"

בעירייה נאלצו להודות, כי בעקבות הקיצוצים תכננו להעביר כספים רק לארבעה 'כוללים'. אך לאחר לחץ בלתי מתון של רב העיר, הודיע ראש העיר כי כל הכוללים יקבלו את התקציב המיוחל.

אך כמעט כצפוי, ההבטחה של ראש העיר כי כבר בתחילת השבוע יגיעו הכספים אל חשבונות ראשי הכוללים - לא התממשה.

פגישה בין ראש העיר לרבנים, שהתנהלה בטונים צורמים, הסתיימה בפיצוץ מוחלט. ולמרות ההבטחות החגיגיות, ב'כוללים' כבר הודיעו כי הם לא בונים על התקציב שהובטח אין ספור פעמים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}