כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'פוריה' הקצה חדר למוסלמים - הרבנים יחרימו

טבריה סוערת לאחרונה: בית החולים 'פוריה' ביקש לייחד חדר תפילה נפרד למוסלמים בתוך שטח המוסד הממשלתי- הרבנים קוראים להחרים את המקום

מוסלמים בתפילה
מוסלמים בתפילה

העיר טבריה סוערת לאחרונה: בית החולים "פוריה" בעיר ביקש לייחד חדר תפילה נפרד למוסלמים בתוך שטח המוסד הממשלתי, צעד שמעלה את חמתם של הרבנים הקוראים להחרים את המקום.

ההחלטה של בית החולים נעשית בעקבות בתי החולים העמק בעפולה ורמב"ם בחיפה. רבני האיזור, הבטיחו שלא לשתוק נוכח הכוונה.

"הביזיון הכי גדול שבית הכנסת בבית חולים ממוקם בצריף, ולהם בונים בניין", זועם הרב רפאל כהן מטבריה. "חולים שיהיו במצבים הכי קשים יצטרכו לשמוע את כל הטומאה שלהם ולא יהיה להם מזור. כל מי ששומע את זה בטבריה נחרד".

"זה כמו שאני אבקש להקים בית הכנסת בבית חולים ערבי או בעיר ערבית," הוסיף הרב אשר עידן מירושלים, יו"ר ארגון "קול הנער". "הציבור פשוט ידיר את רגליו מבית חולים בדברים שאין בהם פיקוח נפש. מה, אני צריך לראות בית כנסת של ערבים? יש בעיה הלכתית להגיע למקום כזה", הוא מצוטט בעיתון 'מעריב'.

מבית החולים פוריה נמסר: "לציבור המתפללים היהודים הוקצה לפני שנים רבות מקום תפילה, והנהלת בית החולים לא רואה סיבה כלשהי לאפליה בתחום הזה. יצוין שלא מדובר במסגד ובשום פנים ואופן לא תישמע ממנו קריאת המואזין. מדובר בקרוואן שיאפשר לבני הדת המוסלמית תנאי תפילה מינימליים ושלא על פני מדשאות בית החולים. כל העלויות מכוסות במלואן על ידי תורמים מוסלמים שמצוקת המתפללים המוסלמים נגעה ללבם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}