כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ליברמן מתעקש: "הטורקים שקרנים"

אז מה אם ביבי נבהל? שר החוץ יוצא שוב למתקפה ולא חוזר בו מההתבטאויות הקשות שהטיח בטורקיה ("שקרנים") ובפלסטינים ("תמיד ימצאו סיבה למה לא לחתום על הסכם")

ליברמן מתעקש: "הטורקים שקרנים"
פלאש90

בנאום אותו נשא אתמול (א) שר החוץ, אביגדור ליברמן, בפני סגל שגרירי ישראל בעולם, הוא דיבר גם על היחסים בין טורקיה לישראל, כשהוא מכנה את הטורקים "שקרנים". "לא יכול לסבול שקרים של הטורקים והאשמות שווא כלפי ישראל", אמר בדבריו. על הפלסטינים אמר ליברמן: "הם תמיד ימצאו סיבה למה לא לחתום על הסכם".

דבריו עוררו סערה תקשורתית, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר להסתייג, כשלשכתו מוציאה הודעה ברורה: "דברי שר החוץ משקפים את הערכותיו ועמדותיו האישיות, כפי שיש לשרים שונים בממשלה עמדות שונות זו מזו. עמדת ממשלת ישראל היא אך ורק זו שמבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו".

למרות הסערה הגדולה, בראיונות שונים אותם העניק הבוקר (ב) ליברמן לכלי התקשורת, הוא לא חוזר בו מההתבטאויותיו. לדבריו, זכותו של כל שר להביע את דעתו האישית. "אני לא מצפה שבוועידה של משרד החוץ נדקלם סיסמאות", הוסיף, בהדגישו כי בדברים שנאמרו אין כל סתירה למצע שהציגה ישראל ביתנו בבחירות או להסכם הקואליציוני עליו הוא חתום.

ליברמן, שהתקשה להבין על מה פרצה המהומה, הוסיף ואמר כי בכנס פנימי מהסוג בו השתתף, כל אחד מגיע עם תפיסת ה'אני מאמין' שלו. כמי שמייצג 400 אלף בוחרים שהם 15 מנדטים זכותו לדבר על פי תפיסת עולמו.

גם בחודש ספטמבר האחרון נאם ליברמן במהלך העצרת הכללית של האו"ם, והצליח להביך את נתניהו. בדברו אז על המשא ומתן עם הפלשתינים הציע "להגיע להסכם ביניים ארוך-טווח, משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות איננה ריאלית".

בלשכת ראש הממשלה מיהרו גם אז להתנער מהדברים ומסרו כי "תוכן נאומו של שר החוץ באו"ם לא תואם עם ראש הממשלה. נתניהו הוא זה שמנהל את המשא ומתן המדיני בשם מדינת ישראל. נושאי הסדר השלום השונים יידונו וייקבעו אך ורק סביב שולחן המשא ומתן ולא בשום מקום אחר".

יחד עם זה קשה להתעלם מהתחושה, כי ליברמן אומר בקול את מה שנתניהו חושב בליבו. האם הוא עושה שרות טוב לנתניהו בעצם האמירה של הדברים? – קשה לדעת, ובטח שאין לכך כל הודאה רשמית מלשכת ראש הממשלה, שמתנהגת כאילו הדברים נאמרו בלי כל תיאום בציר ליברמן-נתניהו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}