כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אלעד מציגה: איום תחת איום • הקלף: גדעון סער

העסקנים איימו על ראש העיר: אם הליקויים לא יתוקנו, נקבל את פניו של שר החינוך בשביתה • עידן איים בחזרה: אם תקיימו שביתה, לא אפגש איתכם • ההתכתבות המלאה

יודע לאיים. יצחק עידן. צילום ארכיון
יודע לאיים. יצחק עידן. צילום ארכיון



כל ניסיונותיהם של בכירי עיריית אלעד להביא ליציבות מערכת החינוך בעיר, נחלו כישרון חרוץ. גם כניסתו של יחזקאל חנונו כמנכ"ל חדש לעירייה, לא הועילה במיוחד.

מסמכים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' ונחשפים כאן לראשונה, מתעדים חלופת מכתבים של ראשי מערכת החינוך בעיר, המתריעים על קריסה מוחלטת בפני קברניטי העירייה, המגיבים באיומים קשים.

המכתב הראשון הופנה ישירות לראש העיר, יצחק עידן. הרקע: ביקורו העתידי של שר החינוך גדעון סער בבתי הספר הממ"ד בעיר.

במכתב, עליו חתומים חבר מועצת העיר ומחזיק תיק החינוך הממ"ד שי נתן, חבר מועצת העיר שמואל עמרוסי, ראשי המוסדות וועדי ההורים, מפורטים שורת כשלים, ובהם: השלמת כל התיקונים הנדרשים בבתי הספר ובגנים השונים, השלמה מיידית של כל הציוד החסר בבתי ספר כגון שולחנות, כסאות ומזגנים ועוד.

"לא נוכל להמשיך ולהתנהל בדרך זו כאשר עוסקים בטפל ומזניחים את העיקר, תוך שיבוש סדרי העדיפויות הנכונים והראויים. אי לכך אנו דורשים לבצע את הדברים הבאים באופן מיידי", הם כותבים.

היה ולא ייפתרו הנושאים הללו, מבטיחים כותבי המכתב, כי "כצעד של מחאה על אוזלת ידה של העירייה עד היום ועד לקבלת כל האמור לעיל החליטו ועדי ההורים בשיתוף נציגי הציבור להשבית את כל מערכת החינוך הממ"ד בכיתות א'- ט' ביום שלישי הקרוב, כ"א טבת, ליום אחד".

למה דווקא יום שלישי זה? לא סתם יום הם בחרו לשביתה, אלא דווקא היום בו שר החינוך אמור לפקוד את העיר ולהתרשם ממוסדות החינוך שלה. משמעותה של קבלת פנים מסוג זה עבור שר המופקד על החינוך במדינה, ברורה לכל ילד.


איום נגדי

המכתב הגיע לשולחנו של עידן - והבכירים נלחצו.

מנכ"ל העירייה החדש, יחזקאל חנונו, מיהר להגיב בחזרה לראשי מוסדות החינוך העיר: "לתדהמתי וגם לצערי פנייתכם לראש העיר בדבר השבתת מערכת החינוך הממ"ד תמוהה ובפרט שפנייה זו הוגשה מבלי שניצלתם את אפשרויותיכם לפעול בדרכים המקובלות בטרם לנקיטת צעד חריג ויוצא דופן זה".

באותיות מודגשות וברורות, כותב חנונו: "מסקנתי הברורה האחת והיחידה כי אין שום הצדקה לצעד פרובוקטיבי שכזה וד"ל".

בסיום המכתב, מזמין מנכ"ל העירייה את ראשי המוסדות ואת חברי המועצה הנמצאים בעובי הקורה לפגישה עם ראש העיר, שתתקיים כמובן יום לאחר ביקורו של שר החינוך בעיר.

הוא מדגיש כי אם השביתה תתקיים, תבוטל הפגישה לאלתר.

איום נגד איום.

הסיור בוטל

אולם חלופת המכתבים הסוערת, לא תמה בזאת.

"תמהני על תשובה מעין זו, הבאה להתחמק שוב מכל אחריות לנעשה במערכת החינוך הממ"ד בעיר", פותחים שי נתן ושמואל עמרוסי, חברי מועצת העיר, את מכתבם השני.

"עשרות פעמים ישבנו יחדיו בפגישות עבודה ובשיחות טלפון, וחזרנו שוב ושוב על תוכן הדברים, כך שהדברים לא חדשים ואינם מושמעים בפעם הראשונה". הכותבים מזכירים למנכ"ל ולראש העירייה, כי אפילו ההבטחות שניתנו להם בוועדת החינוך בכנסת, לפיהן הליקויים יתוקנו בתוך מספר ימים, לא בוצעו הלכה למעשה.

נראה, כי באלעד יקיימו את האיומים ויפתחו בשביתה של כל מוסדות החינוך הממ"ד בעיר ביום בו שר החינוך יבוא לצפות ביופייה של מערכת החינוך העירונית.

נותר רק לקוות כי בעיריית אלעד יתעשתו עד ליום שלישי הקרוב ויפעלו לתיקונם של הליקויים המדוברים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות חלופת המכתבים, בוטל סיורו של שר החינוך במוסדות החינוך בעיר. במקום זאת, יגיע סער לארוחת בוקר בלשכת ראש העיר - ותו לא.

האם זהו תפקידו של שר החינוך? לאכול ארוחות בוקר במקום לטפל בבעיות הקריטיות של מוסדות החינוך? מי יודע.

האם אפשר להכריז על ניצחונו של עידן מול ראשי מערכת החינוך בעיר? מוקדם לומר כך. נוכל לסמוך על החבר'ה מאלעד שימצאו במהרה פרובוקציות אחרות מול ראש העיר.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}