כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"לרבים מהעולים אין קשר ליהדות"

יו"ר הוועדה המייעצת לאוצר: העולים הלא יהודים מרוסיה באו רק בגלל שיקולים כלכליים • "אם מקבלים אותם, למה שלא נעביר גם עשרות אלפי המסתננים בהליך גיור מזורז?"

עולים נוצרים בישראל. צילום: פלאש90
עולים נוצרים בישראל. צילום: פלאש90

"לרבים מעולים שהגיעו לישראל מברית המועצות אין שום קשר ליהדות. הם הגיעו לכאן ממניעים כלכליים בלבד". את האמירה הזו, הידועה לכל ישראלי מצוי, אמר יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, בכנס כלכלי שנערך בת"א בסוף השבוע - ועורר עליו את זעמם של כלי התקשורת והפוליטיקאים ממוצא רוסי.

לפי דיווח ב'גלי צה"ל', אמר שמחון כי הקשר בין העולים והיהדות הינו קשר רופף. "יש להם איזה סבא יהודי ולכן הם יכולים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות. הם חשבו שכאן הם יוכלו למצוא תנאים כלכליים טובים. הם לא הגיעו מתוך רצון להצטרף לעם היהודי, אלא כי כאן הציעו להם סל קליטה".

שמחון השווה בין העולים מברית המועצות וזכותם להתגייר, לבין המסתננים האפריקנים שמגיעים לישראל. "אם אנחנו מקבלים את 450 אלף העולים הללו, למה שלא ניתן גם לעשרות אלפי המסתננים מאפריקה לעבור תהליך גיור מזורז?", שאל.

אתר וואלה מדווח, כי בעקבות הפרסום והסערה שהתעוררה בעקבותיו, ביקש שמחון להעמיד את דבריו על דיוקם: "הדברים הוצאו מהקשרם. לא התכוונתי להגיד שהעולים מרוסיה הם לא יהודים, אלא התייחסתי רק לאלו שרשומים במשרד הפנים כלא יהודים. ניסיתי להגיד שלא מקובלות עלי האמירות לפיהן יש לגייר את העולים רק כי הם נמצאים בישראל".

בעקבות הדברים, זומן שמחון לשיחת הבהרה עם שר האוצר, יובל שטייניץ, לאחריה העביר התנצלות רשמית לדברים, ובה נכתב: "ד"ר שמחון הבהיר לשר כי הוא רואה בעלייה בכלל ובעלייה מחבר העמים בפרט ברכה גדולה למדינה ולמפעל הציוני. קשה בכלל להטיל ספק בתרומתה העצומה של עלייה זו למדינה, לחוסנה, לביטחונה, לכלכלתה ולתרבות בישראל.

"ד"ר שמחון הסביר כי הפרשנות שניתנה לדבריו כאילו יצא נגד העלייה מחבר העמים או כנגד 'חוק השבות' רחוקה מאוד מעמדותיו, ובכל מקרה הוא מבקש להתנצל בפני כל מי שנפגע מהדברים כפי ששודרו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}