כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"אנשי רוח" לנתניהו: השעה את חותמי 'מכתב הרבנים'

'מכתב האקדמאים' • קבוצת "אנשי רוח" שמאלנית פנתה לנתניהו שישעה באופן מיידי את הרבנים שחתמו על הקריאה שלא להשכיר דירות לערבים: "הסתה לגזענות במימון המדינה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו

"אנשי רוח" וחברים באקדמיה פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה להתערב בפרשת 'מכתב הרבנים', ולהשעות באופן מיידי את הרבנים שחתמו על המכתב, רבים מהם מכהנים כרבני ערים.

בחתומים על המכתב לארי אברמסון, פרופ' יוסף אגסי, חתני פרס ישראל פרופ' חיים אדלר, מיכה אולמן, שולמית אלוני, דוד טרטקובר, חנה מרון ודני קרוון, הסופר ספי רכלבסקי, הצייר יאיר גרבוז, האדריכל הלל שוקן ונשיאת מכללת עמק יזרעאל, הפרופ' עליזה שנהר.

"בשבועות האחרונים פנינו שוב ושוב אליך, אל היועץ המשפטי לממשלה ולשר המשפטים בבקשה לפעולה מיידית, אחרת מגחל אחד תזנק האש מרב לרב ותצית את כל היער הישראלי. למרות שמדובר בעובדי ציבור הממומנים בידי ממשלתך, ולמרות היותם רומסים ברגל גסה את החוק האוסר על הסתה לגזענות, לא נעשה דבר. בזעזוע שמענו את דבריך השבוע - שבמקום פעולה נגד המסיתים, הבטיחו לרחוב הבוער שהממשלה תסלק את הזרים", כתבו החברים.

"דווקא אתה, המכיר מקרוב את גל ההסתה שקדם לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ולכן יודע את הקשר בין הסתה רבנית, תחושת גיבוי פוליטית ואלימות קשה - חייב לפעול באופן מיידי. כראש המערכת, האחריות הייחודית הרובצת עליך איננה ניתנת להעברה לממומנים תחתיך. חובתך האישית העליונה הייתה לפעול להשעיית הרבנים המסיתים, ובראשם הרב שמואל אליהו, ולהפסקה המיידית של מימונם בידי המדינה".

"אנו קוראים להביא להפסקה מוחלטת של החקיקה הגזענית בכנסת, בראשה חוק ועדות הקבלה, המנסה ליצור יישובים ליהודים בלבד דרך מנגנוני ?אי התאמה למרקם החברתי תרבותי'".

"בהימנעותך מפעולה כזו, כשלת באופן חמור", חתמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}