כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שוברים שיגרה: תזוזות בהיכלי הישיבות • כל ההתפתחויות

כמעט שלושה חודשים עברו מאז פתיחת 'זמן החורף', ובישיבות רבות נערכים שינויים • איזו ישיבה זוכה לכינוי 'גיל הזהב'? • מה הבטיח הגרנ"צ פינקל לתלמידיו? • כנסו כנסו

מנסים לחמם את הלימוד. 'סדר' באחד הכוללים. צילום: יעקב נחומי
מנסים לחמם את הלימוד. 'סדר' באחד הכוללים. צילום: יעקב נחומי

למרות שלוח השנה מורה כי אנו נמצאים בעיצומו של 'זמן חורף' בישיבות, מתברר כי ישנם ישיבות שבוחרות 'לשבור' את השגרה המעיקה באמצעות שינויים כאלה ואחרים.

• בישיבת 'באר התורה', בראשותו של הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, המונה קרוב ל-350 בחורים, החליט ראש הישיבה לפתוח סניף נוסף של הישיבה. זאת בשל הלחץ על ההנהלה מצד בחורים רבים המתדפקים על דלתות הישיבה.

בראש הישיבה החדשה יעמוד בנו של ראש הישיבה, הגאון רבי אבגידור לוי, וכמשגיח ישמש אחיו, הגאון רבי מרדכי לוי. הסניף החדש ימוקם אף הוא בירושלים - בשכונת הר נוף.

בישיבה ילמדו קרוב ל-30 בחורים אשר משובצים בשיעור ג' וקיבוץ בלבד. הישיבה המקורית ממוקמת בשכונת בית וגן, וזוכה לכינוי 'גי"ל' (ראשי תבות של שם ראש הישיבה), ליצני הדור קוראים לישיבה החדשה: 'גיל הזהב', זאת לאור העובדה כי בישיבה ילמדו בחורים מבוגרים יותר.

• תלמידי ישיבת מיר זכו, לעומת זאת, להבטחה מעניינת מראש הישיבה: הגרנ"צ פינקל, ששבת לפני כשבוע בישיבת מיר ברכפלד, נשא דברים לפני תלמידי הישיבה והרחיב בגודל המעלה של קביעות מקום לתפילה, ובפרט עניין התפילה בישיבה.

ראש הישיבה הבטיח כי אלו שישכימו כבר מחר ביום השבת לתפילה בהיכל הישיבה, מובטח להם כי תפילתם תתקבל.

• בישיבת עטרת ישראל מונה הגאון רבי ישראל לנדא לכהן כר"מ בישיבה. הגר"י לנדא, משמש כראש ישיבת 'נר זרח', במושב זרועה שבדרום, וישמש לצד זה כר"מ בישיבת 'עטרת ישראל'.

• הגאון רבי דניאל פרבשטיין מונה לראש קיבוץ בישיבת נחלת הלווים בחיפה.

• בישיבת גרדונא החל ראש הישיבה, הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין, במסירת שיעורים שבועיים בימי שישי. השיעורים יימסרו במטרה לחזק את לימוד העיון בסופי השבוע, זמן אשר אינו מנוצל דיו בעולם הישיבות. ראש הישיבה הודיע כי ימסור שיעורים בסוגיות במסכת הנלמדת, אותה זכה ללמוד בחברותא עם החזון איש.

• בישיבת כנסת מאיר-אור אלחנן שבראשון לציון קיימו בשבוע שעבר דינר מפואר באולמי 'קאלה ספייס' בעיר. אורח הכבוד היה הרב הראשי לתל אביב יפו, רב הרב ישראל מאיר לאו שסיפר כיצד בהיותו יתום מצא בית חם בבין הזמנים בבית המשגיח הגאון רבי מאיר חדש – על שמו קרויה הישיבה, ורעייתו הרבנית ע"ה שדאגו לכל מחסורו. כמו כן נשאו דברים יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ושר הפנים אלי ישי. על התזמורת ניצח ישראל פרנס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}