כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מסגד באוניברסיטה העברית • דרישה: מסגד גם בבר אילן

לאחר שנים של מאבק, נחנך באוניברסיטה העברית מסגד • 'תא לביא': יהפוך למרכז פעילות של התנועה האסלאמית • סטודנטים ערבים ל'בר אילן': רוצים גם מסגד

מסגד באוניברסיטה העברית • דרישה: מסגד גם בבר אילן

לאחר שנים של מאבק, נחנך באוניברסיטה העברית בירושלים חדר תפילה המשמש מסגד עבור סטודנטים ערבים, המהווים 8 אחוזים מהסטודנטים הלומדים באוניברסיטה, בעוד שאר הסטודנטים הם יהודים, חלקם חרדים.

חנוכת המסגד, שעברה בשקט, ובהסכמת ההתאחדות הסטודנטים והנהלת האוניברסיטה, מכעיסה רבים מהסטודנטים, בניהם גם סטודנטים חרדים, הטוענים כי מדובר בכניעה של ממש.

על פי הדיווח באתר 'מיינט' עולה, כי לאורך השנים האחרונות היו התנגדויות רבות להקמת המסגד. בין המתנגדים היו חברי 'תא לביא', המזוהה עם הליכוד. לטענתם, המסגד יגביר את המתח בין הסטודנטים היהודים לערבים והחדר יהפוך למרכז פעילות של התנועה האסלאמית.

"לא ייתכן שהאגודה תיכנע לדברים כאלה. כל שנותר לנו הוא לקוות שהמקום ישמש אך ורק למטרות ראויות של אמונה ותפילה ולא להסתה. אנו מקווים שחששותינו יתבדו", הסביר יו"ר התא, אריאל מורלי.

החדר ימוקם בבניין הפקולטה למדעי הרוח, בחדר ממוגן שהוקם כמקלט לשעת חירום, דבר היכול להביא לכניסתם של סטודנטים יהודים בשעת הצורך.

באגודת הסטודנטים הארצית ברכו על ההחלטה ואמרו: "אנחנו מברכים על כך שלאחר שנים של מאמץ הקימה האוניברסיטה בית תפילה לסטודנטים המוסלמים. היה לנו חשוב שזה יקרה ואנחנו מקווים שהדבר יחזק את האוניברסיטה כאי של שפיות וסובלנות במציאות הישראלית הטעונה כל כך".

גם באוניברסיטה העברית אמרו: "ההנהלה החליטה להקים חדר תפילה לרשות הסטודנטים וסגל האוניברסיטה המוסלמים כחלק מתפיסה התומכת בחופש דת ובפלורליזם. באוניברסיטה העברית ארבעה קמפוסים. תחילת הוקם חדר תפילה בקמפוס עין כרם ובאחרונה הוקם חדר תפילה בקמפוס הר הצופים".

על רקע הקמת המסגד בירושלים פנו מספר סטודנטים ערבים להנהלת אוניברסיטת בר אילן בדרישה להקים מסגד ל-500 סטודנטים ערבים הלומדים במקום. "כמו שליהודי חשוב להתפלל בשעות התפילה, כך גם אני כערבי מאמין – מגיע לי להתפלל מבלי לפחד, ברוגע, מבלי שאני ארגיש שאני שייך למיעוט", הסביר סטודנט ערבי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}