כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סערה חדשה? פסל בודהיסטי יוצב בתלפיות

הוועדה העירונית לפיסול בעיריית ירושלים צפויה לאשר הצבת פסל מטעם הכת הבודהיסטית 'אגון שו' - באחת הכיכרות שבשכונת תלפיות • רבנים לברקת: "מדובר בעבודת אלילים - נאבק בזה!"

רק תרומות או גם פסלים? יפנים תורמים כיסאות ליד שרה
רק תרומות או גם פסלים? יפנים תורמים כיסאות ליד שרה

בימים בהם הנציגים החרדים בעיריית ירושלים רושמים הצלחה בהזזת 'פסל דוד', הממוקם במתחם קבר דוד, נראה כי מתעורר מאבק חדש, על פסל שונה בשכונה אחרת בעיר: הוועדה העירונית לפיסול צפויה לאשר בשבוע הבא הצבת פסל מטעם הכת הבודהיסטית 'אגון שו' - באחת הכיכרות שבמרכז שכונת תלפיות.

קבוצת רבנים, הנמנים על תושבי השכונה, שלחה מכתב לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בו הם מודיעים כי בכוונתם להיאבק נגד הצבת הפסל. "מדובר בעבודת אלילים האסורה בעיר הקודש", נכתב במכתב ששיגרו.

לצד הצבת הפסל, מתכננים בעיריית ירושלים לשנות את שמה של הכיכר לשמה של הכת היפנית - 'כיכר אגון שו', דבר המעורר סערה בקרב התושבים בשכונה.

מדיווח ב'מעריב' עולה, כי נציגי העירייה חשבו כי הצבת הפסל ושינוי השם של הכיכר ימשכו לעיר תיירות ענפה מיפן.

במכתב שנשלח לניר ברקת נכתב, כי "כת ה'אגון שו' טוענת להיותה הכת הבודהיסטית המקורית. מדובר בעבודה זרה הבאה לידי ביטוי באמונתם, פולחניהם וטקסיהם, שהם בגדר חילול השם.

"אין מקום לבניית עיצוב פיסולי בכיכר, וגם לא לקריאת שמה של כיכר בירושלים, עיר קודשנו, על שם כת בודהיסטית. אנו מבקשים לדחות את ההחלטה ולבטלה".

תשעה רבנים חתומים על המכתב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}