כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרשת החטיפה • המתווכת שוחררה

ה'מתווכת' בפרשת חטיפת הצעירה מלונדון תשהה במעצר בית אצל שכן, המכהן כרב חשוב בשכונתה • ההורים נותרו במעצר, עד לערעור של פרקליטות המדינה

דיון בעירעור. צילום אילוסטרציה
דיון בעירעור. צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בתל אביב שחרר את המתווכת החרדית בפרשת ניסיון החטיפה של הצעירה החרדית מלונדון, שהוריה ניסו לחטוף אותה לרומניה. זאת, לאחר שהפרקליטות השיבה הערב (ה) כי היא אינה מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט בעניינה.

תבוסה לפרקליטות • האם הסתיימה פרשת החטיפה?

במהלך הדיון שהתקיים אתמול (ד), דחה השופט את הצעת עו"ד יאיר נהוראי, לפיה המתווכת תשוחרר למעצר בית בביתה שבירושלים. לאחר דין ודברים ביקש העו"ד להציע חלופה נוספת - בדיון שהתקיים היום.

נהוראי הציע כי המתווכת, עסקנית ירושלמית, תשהה במהלך המעצר בביתו של שכן, המשמש גם כרב חשוב בשכונה בה היא מתגוררת. השופט נענה לבקשת העו"ד והחליט על שחרורה.

לאחר החלטת השופט, ביקש הפרקליט להפחית את הערבות הכספית בצורה משמעותית מכפי שביקש בית המשפט, שכן מדובר במשפחה חרדית ירושלמית שאין ברשותה סכומים כה גבוהים. השופט קיבל את הבקשה והפחית את העברות מ-200 אלף שקלים לעשרת אלפים שקלים בלבד.

גם בעניין האזיק האלקטרוני התחשב השופט ואמר, כי רק החל מעוד ארבעה עד חמשה ימים תתחיל המתווכת לענוד את האזיק האלקטרוני, כפי שדרש בתחילה.

לאחר שכל תנאי השחרור נחתמו על ידי הערבים בדיון, התעניינו עורכי הדין האם הפרקליטות מתכוונת להגיש ערער על ההחלטה.

הפרקליטות השיבה כי בעניינה של המתווכת אין בכוונתה לערער - והיא משוחררת למעצר בית. אבל, בעניינם של ההורים - יוגש ערער.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את המתווכת בפרשה, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "החלטת הפרקליטות שלא לערער נכונה ומתואמת למציאות. יחד עם זאת, קשה שלא להצטער על כך שההורים עדיין במעצר ונדמה שההחלטה שכן לערער בעניינם היא תמוהה עוד יותר, בשל העובדה שהפרקליטות טענה לאורך כל התקופה כי מעשיהם של השלושה שלובים זה בזה. אנו תקווה כי הפרקליטות תשנה את דעתה וההורים ישוחררו".

התחזית כי הדיון בערעור הפרקליטות יתקיים כבר מחר בבית המשפט, לא תתממש. זאת לאור בקשת עורכי דינם של ההורים, מסיבות אישיות השמורות עימם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}