כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מי גונב את הצ'קים מבתי-הכנסת בניו-יורק?

תופעת גניבות מקורית: שלחתם בדואר תרומה שהבטחתם לבית-הכנסת עבור עליה לתורה? לא תמיד הכסף מגיע לקופה • דב הייקינד מספר ל'בחדרי חרדים' על השיטה והסוד

המתפללים מבטיחים, הגנבים פודים. בית-כנסת. צילום אילוסטרציה
המתפללים מבטיחים, הגנבים פודים. בית-כנסת. צילום אילוסטרציה

מכת גניבות מקורית מכה באזורים נרחבים בניו יורק. מדובר בגניבות מתיבות הדואר של בתי כנסת בשכונות יוקרתיות.

חבר מועצת מדינת ניו יורק, דב הייקינד, התריע היום (ה') על התופעה שהולכת ותופסת תאוצה ואשר הפכה עד עתה ל"סוד השמור" ביותר בארגון בתי הכנסת האורתודוקסיים בארה"ב.

הייקינד סיפר ל'בחדרי חרדים' כי גורמים עלומים נוהגים לפרוץ את תיבות הדואר של בתי הכנסת בברוקלין, מונסי, גרייטניק, ניו ג'רזי ובמקומות נוספים, במטרה לתור אחר מעטפות עם צ'קים או מזומן אותם שולחים מתפללי בית הכנסת שהבטיחו סכומי כספים בעת העלייה לתורה בשבת לצד דמי חבר או חובות אחרים לבית הכנבסת.

הייקינד אומר, כי עדיין לא ברור אם מדובר בחוליה של גנבים שפועלת בכמה שכונות, או מדובר באנשים פנימיים מתוך בתי הכנסת. "הגנבים אינם מסתפקים בגניבת הצ'קים ובזיוף חתימות אלא גם בזיוף סכומים", הוא מספר. "באחד הצ'קים שנפדו ב"אמפייר בנק" בניו ג'רזי, הוסיפו הגנבים את הספרה "1" לפני ה-250 דולר שהיו רשומים, והצליחו לגבות מהחשבון סכום של 1250 דולר".

מקרה שונה אירע בבית כנסת "בית תורה" במונסי. מתיבת הדואר של בית הכנסת נגנבו בקביעות מעטפות עם כסף. המשטרה שהוכנסה בסוד העניין הצליחה ללכוד את הגנבים בעזרת מצלמה במעגל סגור שהוצבה במקום.

לדברי הייקינד, תלונות רבות כבר נערמו על שולחנם של ארגון בתי הכנסת בארה"ב.

"אני מתאר לעצמי שיש גורמים אינטרסנטיים בהנהלות בתי הכנסת שמנסים לשמור את העניין בסוד כדי שלא לפגוע בתרומות ובהכנסות שמגיעות לבתי הכנסת באמצעות הדואר, אבל הגיע הזמן לטפל בפושעים שהגיעו לדרגה כ"כ נמוכה שבה הם גונבים כסף", אמר הייקינד והוסיף: "עד שנעלה על עקבות הגנבים, אני מציע לכל מי ששולח צ'ק לבית כנסת, לבדוק עם הבנק ולוודא שאכן הצ'ק נפדה ע"י בית הכנסת".

הייקינד מציע לנפגעים להתקשר לרשות הדואר בטלפון 877-876-2455 בארה"ב ולבקש את שלוחה 3 או לפנות למשרדו של הייקינד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}