כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עו"ד צמרת לאלי הכט • קיבל תפילין ואוכל כשר

שלושה שבועות לאחרי מאסרו של אלי הכט בכלא סוטו דל ריאל, שנלכד עם מזוודת סמים בספרד, האירה לו קרן אור ראשונה: עו"ד בכיר שנשכר עבורו השיג לו תפילין ואוכל כשר

הכט על רקע הכלא
הכט על רקע הכלא

שלושה שבועות אחרי מאסרו המזעזע של אלי הכט בכלא סוטו דל ריאל, הממוקם כחמישים ק"מ מצפון למדריד, האירה היום קרן אור ראשונה את מאסרו.

עורך הדין שנבחר לטפל בעניינו הוא מעשרת עו"ד הטובים ביותר בספרד, ולא לחינם. בבתי הכלא בספרד, כמו גם במדינות אחרות, אסורים עשרות ומאות ישראלים על עברות שונות.

בהעדר טיפול משפטי הולם, ישראלים אלו נשכחים מלב, ונידונים לשנים ארוכות בלי שמישהו יטפל בעניינם. הרקע הזה הביא את ועד הפעולה שהוקם בעידודם של הרבנים, בראשותו של הרב זאב קרומבי, מנהל בית התבשיל 'אשל בנימין צפת' של 'כולל חב"ד', שבשליחותו נסע אלי לקוסטה ריקה ולספרד, לשלם עשרות אלפי דולרים, כדי לתת לאלי את הסיוע המשפטי הטוב ביותר שניתן.

מאמץ רב הושקע על ידי הרב קרומבי והרב דוד ליברסון, שליח חב"ד בברצלונה, שמסייע רבות בתהליך המשפטי, לגייס את התשלום הראשוני הדרוש, ולשכנע את העו"ד לקבל על עצמו את הטיפול בשחרורו המהיר של אלי.

עורך הדין שנבחר הינו חבר בוועד הספרדי נגד אנטישמיות, והוא מודע לצרכים של יהודיים חרדים.

כאשר העו"ד התחיל את עבודתו, משימתו הראשונה הייתה לטפל בשיפור התנאים הקשים בהם אלי אסור. יש לציין, כי מיד עם היוודע מאסרו, פנתה הקונסוליה הישראלית במדריד להנהלת הכלא כדי שיאושר לו אוכל כשר והנחת תפילין - אולם הפניה לא הועילה.

בבתי הכלא בספרד אי אפשר להכניס אוכל מבחוץ, בגלל חשש להברחת סמים, ואי אפשר להכניס אביזרים שיש בהם חוטים, כגון תפילין, מחשש לגרימת נזק. בספרד לא נתקלו עד היום ביהודי שומר מצוות, שאינו אוכל ממטבח הכלא, ואשר מבקש להניח תפילין.

עד היום, האישור היחיד שניתן לאסירים יהודיים היה קבלת מצות בפסח בלבד. גם בקשה אישית מהרב של מדריד, הרב משה בן דאהן, לא עזרה.

עורך הדין נפגש עם מנהל הכלא, וזה אישר באופן חריג ביותר, שאלי יקבל חזרה את התפילין שלו, ושיוכל להניחן באחד המשרדים בנוכחות סוהר. הוא גם אישר שאלי יוכל לקבל אוכל כשר. נבחנת עכשיו אפשרות לקבלת מנות כשרות קפואות מאחת מחברות התעופה, אשר יחוממו במטבח הכלא על ידי עובדת ישראלית שעובדת במטבח.

מנהל הכלא ציין בפני העו"ד, כי הוא כבר 35 שנים בתפקידים שונים בבתי הכלא, וטרם נתקל באסיר כמו אלי. ניכר שאלי שונה לחלוטין מסוג האנשים שנמצאים בדרך כלל בכלא. בעקבות הרשות שניתנה לו להניח תפילין, אלי התקשר היום נרגש לאשתו, כדי להודות על האישור שקיבל.

רבים מידידיו של אלי בצפת כתבו לו מכתבי תמיכה, ומכתבים אלו ביחד עם קטעי העיתונות שעסקו בסיפורו של אלי הועברו לידיו של העו"ד, שמסר אותם לאלי. "אלי היה מאושר מהתמיכה הרבה שלה הוא זוכה מכל ידידיו", אמר העו"ד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}