כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עוד ליכודניק מסית: "שתמלוגי הגז לא יגיעו לחרדים"

ח"כ אופיר אקוניס רק סיים את תפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה ומיד ניגש לנצל את זמנו הפנוי למלחמה נגד החרדים: "אסור שהכסף של תמלוגי הגז יגיע לחרדים, לקצבאות ולישיבות"

ח"כ אופיר אקוניס (משמאל) עם היורש ח"כ כרמל שאמה
ח"כ אופיר אקוניס (משמאל) עם היורש ח"כ כרמל שאמה



אקוניס הכניס את החרדים לת(נ)אי הגזים

ח"כ אופיר אקוניס, שמוכר מזה שנים ארוכות לכל מתחיל בפוליטיקה, כ'מצחצח הנעלים' של ראש הממשלה נתניהו, ואושר לתפקיד ה'חשוב' וה'אחראי' הזה גם על ידי שרה, נאלץ לעמוד בהסכם הרוטציה, ובלית ברירה העביר השבוע את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה ל'חברו' לסיעה, ח"כ כרמל שאמה.

הם היו חברים.

אבל לא אקוניס יישב בחיבוק ידים. אחרי שגמר את המריחה היומית של משחת הנעלים, ואת מריחת המוס על התסרוקת המזהה שלו החוצה את ראשו לשניים, וניתן רק לקוות שלא החליף בין המשחות, הוא ניגש מיד לנצל את הזמן שנותר בסדר יומו החדש ב... 'צחצוח חרבות' נגד החרדים.

אחרי סער, ארדן ולבני ה'מורדים' מה'ליכוד' שאת המניעים ה'אידאולוגיים' שמנחים אותם ברדיפת החרדים, כינה השבוע שר הפנים אלי ישי בשם הנדוש 'יאיר לפיד', גם אקוניס השתכנע ש'צחצוח חרבות' מול החרדים עשוי לקצר את הדרך להתמנות לשר בממשלת הימין של נתניהו.

לאקוניס הובטח כי יקבל את התיק לאיכות הסביבה במקומו של גלעד ארדן. ארדן, סיים השבוע ב'הצטיינות' את השלב האחרון במסלול ההכשרה נגד שנואי המדינה, כשהצביע נגד המשך תשלום התמיכה לאברכים. את הידע הרחב שרכש במאבק בחרדים, הוא אמור לישם מעתה נגד שונאי המדינה מחוץ, כשגריר ישראל באו"ם.

לצחצוח החרבות שלו נגד החרדים משתמש אקוניס ב...משחת הנעלים השחורה שבשימושו האחר, המלכלכת ביותר. בין העברת תפקידו הקודם לידי ח"כ שאמה, לנטילת התפקיד החדש מידיו של ארדן, עומד פרופ' איתן שישינסקי, להגיש את המסקנות הסופיות של הוועדה לענין תמלוגי הגז שהוא עומד בראשה, ואקוניס, שכיו"ר ועדת הכלכלה תמך, מסיבות מובנות או לא, בהשארת הנתח העיקרי של התמלוגים בידי בעלי ההון והענין, עומד לצאת מנושא זה כשאפילו לא מחצית תאוותו בידיו השחורות מהמשחה.

מה עושים כדי שלא להגיע גם לאותו רגע המעורר סקרנות כלכלית, כמובס? מושכים גם את ענין 'תמלוגי הגז' לכיוון החרדי.

לא תאמינו איך מצא אקוניס את הנישה הזו, שעדיין איש לא נגע בה, לקשר את תמלוגי הגז לחרדים. עכשיו כבר לא חשוב לו למי ילך הכסף, לבעלי ההון או לממשלה ולציבור, יש לו רק ת(נ)אי גזים: העיקר שהכסף לא יגיע חרדים. כאן, סבור 'ילד השעשועים' של נתניהו, ניתן להשיג 'הסכמה לאומית' שתרשם על שמו.

בראיון פרידה שמעניק אקוניס עם פרישתו הכפויה מתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת הוא אומר לכתבת לילך ויסמן מ'לובס' כי הוא מתכוון להלחם על כך (נגד מי?) שכספי התמלוגים שיזרמו לקופת האוצר יועברו לחינוך, למוסדות להשכלה גבוהה ולסטודנטים, להגנת הסביבה, לרווחה ולבריאות.

כולם יקבלו.

מי לא? שימו לב לדברים, שלעומת המשפטים הקודמים, הם מופיעים במרכאות כציטוט:
"אסור שהכסף הזה יגיע לחרדים, לקצבאות ולישיבות. אם זו תהיה התוצאה לא עשינו כלום... הממשלה חייבת לקבל החלטה שלא תאפשר לתקציבים האלו ל...התאדות ככה סתם בקופת האוצר ומשם לזרום לתקציבי החרדים".

כדאי שתקראו עוד פעם כדי שתאמינו שבעל מוח מסורס שכזה משמש כמוציא לפועל של האינטרסים של ראש הממשלה נתניהו בגופים ובתפקידים ממלכתיים .

נתניהו עצמו הסתובב השבוע כנראה יחף ימים ארוכים. איך אנחנו יודעים? כי על פי אקוניס הוא כלל לא ראה אותו, ולא שוחח עמו בנושא תמלוגי הגז. ה'בוס' שפוט היה עסוק ולא בא לקחת את נעליו המצוחצחות. לשאלת הכתבת האם הרעיון הזה מקובל על ראש הממשלה ש"אקוניס נחשב למקורבו"? עונה יו"ר ועדת הכלכלה היוצא בתשובה הרבה יותר צפויה מהתובנה הקודמת שלו: "שאלה כזו צריך להפנות לראש הממשלה" - הוא אומר. "בניגוד לשמועות לא דיברתי עם נתניהו אפילו פעם אחת על תמלוגי הגז, כי בסופו של דבר התפיסה הכלכלית שלי היא תפיסת היסוד של הליכוד".

האם גם תפיסת היסוד שלו אודות חניקת החרדים בחלוקת תמלוגי הגזים, היא תפיסת היסוד של הליכוד? - לשאלה הזו לא מצאנו התייחסות בדברי אקוניס.

בכל אופן אחרי הראיון הנבזי הזה כבר יכול נתניהו למנות את אקוניס לשר לאיכות הסביבה. הסביב נקיה מחרדים שהוכנסו ל'ת(נ)אי הגזים'.

בני המיעוטים החדשים

בשורה טובה: אחרי תקופה ארוכה של חיים במדינת ישראל ללא מעמד מוחלט, קיבלו החרדים הבוקר סוף סוף, הכרה כ...מיעוט. ההודעה ה'משמחת' על כך פורסמה היום בכותרות הראשיות בשני עיתונים - 'ידיעות אחרונות' ו'הארץ'.

איזה מזל שלישראל הגיעו כמה עשרות אלפי סודנים וכמה מאות אלפי עובדי עבודה זרה בלתי חוקיים. בלעדיהם למי היו משוים את המיעוט החרדי? לא רוצים להעלות על הדעת איך היה עורך העמוד הראשון ב'ידיעות אחרונות' מנסח את הכותרת "לא רוצים חרדים, לא רוצים ערבים, לא רוצים מסתננים" אם חלילה היתה קמה כאן באמת 'מדינת היהודים' כפי שהוגדרה אפילו ב'מגילת העצמאות', ללא ערבים, ללא מסתננים ורק עם חרדים.

קשה לתאר לאיזה מיעוט היו מדמים אותנו?

עכשיו שיש לנו כבר מעמד ואפילו 'הארץ' מייחס את הדיבורים על גירוש החרדים מהישוב 'רמות השבים' בשרון ל"תקיפת מיעוטים" בדיוק כמו ל...הפגנה של מאות מתושבי דרום תל אביב נגד המסתננים מאפריקה המשתלטים על דירות בשכונותיהם ומאיימים על שלמות משפחותיהם ושלומם, פתאום נטינו להאמין שגם יאיר לפיד כבר מתייצב לצדנו ה'שחורים'.

כך הוא כותב היום בדברי הפרשנות ב 'ידיעות אחרונות':"נסו לעצום עיניים ולתאר לעצמכם שהמסתננים הם בלונדינים. עשרות אלפי בלונדינים מנורווגיה נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי ואין להם שום זכויות. אם המסתננים היו בלונדינים, איש לא היה מאשים את תושבי דרום תל אביב בגזענות ויכולנו לקיים דיון אמיתי בכך שהם מעלים בעיה אמיתית. משתתפי ההפגנה אתמול ניסו להסביר לתקשורת, כמעט בייאוש, שמניעיהם אינם קשורים לשאלה אם המסתננים לבנים או שחורים. הם אינם דומים בדבר לחבורת הרבנים הגזענים שחתמו על העצומה נגד השכרת דירות לערבים. הבעיה שלהם עם המסתננים אינם מוצאם. לא נגד הפליטים הם יוצאים להפגין אלא נגד מדינת ישראל".

עכשיו תפתחו את העיניים ותתבוננו היטב מה עושה ההבדל הקטן בין השחורים לבלונדיניים הנורווגים.

רגע. אם הוא ממשיך לכתוב נגד 'הרבנים הגזעניים', האם פרושם של דברים הוא שלחינם עצמנו עיניים ודמיינו את המיעוט ה'שחור' החרדי כ'נורווגים'? יכול להיות שלפיד התכוון גם הפעם למיעוט של המסתננים שחורים ולא לחרדים ה'שחורים' והם, גם אם מוצאם היה מנורווגיה או אפילו מיוגוסלביה היו נשארים מותרי שנאת הגזע ומותרי דם?

תוציאו לכם מהראש ידידנו ב'הארץ' וב'ידיעות אחרונות' - החרדים אינם בני מיעוטים כאן. לעולם כבר לא יהיו. תשאלו את השר לענייני מיעוטים, יש דבר כזה ושמו אבישי ברוורמן, אם פעם ייצג את הענין החרדי, בתפקיד הזה, כמו את המיעוט הערבי. התשובה היא "לא", ולא רק בגלל שגם הוא אינו ידוע כאוהב חרדים.

כל זמן שמדינת ישראל היא מדינת היהודים, שומרי התורה והמצוות אינם המיעוט פה. הם הרוב וכל האחרים המשילים מעליהם את ערכי היהדות ורוצים להיות עם ככל העמים, הם מיעוט. כמו העובדים הזרים, כמו המסתננים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}