כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ועקנין מאיים: "אם הגר"ע יגיד להצביע בעד, אתנצל, אצביע נגד - ואתפטר"

לא, אין כאן פרשת אמסלם 2: לראשונה מאז הוקמה הממשלה, מאותת ח"כ ש"סי באופן גלוי, אחרי שקיבל הסכמה מלמעלה: אנחנו בדרך החוצה • התירוץ: נושא הדיור • הסיבה האמיתית: התנהגות הליכוד • השליח: ח"כ יצחק ועקנין • ש"ס בדרך הביתה?

השליח. ח"כ ועקנין
השליח. ח"כ ועקנין



לאחר שספגה ביקורת קטלנית על דבקותה בכסאות, למרות כל מה שממשל הליכוד מעולל לה, החליטה תנועת ש"ס לשנות כיוון.

הרמז הראשון לשינוי ניתן הבוקר (ד') בדיון בוועדת הכספים שעסק בנושא הדיור.

ח"כ יצחק ועקנין הפתיע באומרו: "ללא תוספת משמעותית לשיכון, אצביע נגד התקציב".

ועקנין, כידוע, הוא האיש העומד מאחורי חוק המשכנתאות, שש"ס הסכימה לדחות בשלושה שבועות עד למציאת פתרון של פשרה בנושא, או לחילופין העברתו בכנסת, למרות התנגדות הממשלה.

"אם הרב עובדיה יגיד לי להצביע בעד, אבקש סליחה, אצביע נגד - ואתפטר", אמר ועקנין.

אם חשבתם כי יש כאן משום ניצוץ של מרד, אולי תחילתה של פרשת אמסלם חדשה, טעות בידיכם. מתברר, כי דבריו של ועקנין נאמרו לאחר שקיבל עבורם איתותים חיוביים 'מלמעלה', והכול תחת שליטה ובתיאום מלא מראש.

גורמים בכירים בש"ס אמרו הבוקר ל'בחדרי חרדים', כי הם רגע לפני חציית הקווים, וכי אם לא יחול שיפור של ממש בנושא הדיור, "אנחנו בדרך החוצה".

את הסיבה האמיתית לפרישה, אם תבוא כזו בחשבון, כולם כבר יודעים.

ש"ס איבדה 300 אלף בוחרים?

מה באמת מביא את ש"ס 'לעשות שרירים'? - תחילה, קבלו את הערכתנו: היא אינה מתכוונת ברצינות לפרוש מהכיסאות החמימים של הקואליציה, ובינתיים, הכול רק דיבורים.

אין ספק שמצבה של תנועת ש"ס, בכלל, ושל היו"ר שלה אלי ישי, בפרט, אינו טוב, בלשון המעטה לאורך כל התקופה האחרונה.

ש"ס עברה בשבועות האחרונים כמה וכמה משברים, מהם יצאה כשהיא מוכה וחבולה. תחילתם בפרשת חיים אמסלם, שהותירה טעם מר ברחוב החילוני ובתקשורת הכללית, המשכו בפרשת השריפה בכרמל שהיוותה את הזדמנות הפז של התקשורת להכות בתנועה ובעומד בראשה ללא רחמים, אולי כדי לנקום בו על יחסו לאמסלם.

ועכשיו מצטרפת ליורה הרותחת גם פרשת דרעי, שמאיימת על התנועה אולי יותר מכל המשברים אותם ידעה עד כה.

תקופת הקלון של אריה דרעי, לשעבר יו"ר תנועת ש"ס, תמה בימים אלו, ולא איש שכמותו יבחר לשבת בשקט ולהניח לרעו משכבר הימים להנהיג את המפלגה, שהוא רואה עצמו כמקימה. אז נכון, בשלב הזה לא יוצא דרעי בהכרזות על שובו לפוליטיקה, וכפי שכבר כתבנו בעבר, הוא צריך להיות שאהיד אמיתי כדי לעשות זאת ולפעול מאחורי גבו של הגר"ע יוסף. יחד עם זאת, ההדלפות השונות המיוחסות לו ולאנשיו על-ידי הפרשנים בתקשורת הכללית, מדברות בעד עצמן. משהו קורה בלשכתו של דרעי, והמשהו הזה אינו מבשר טובות לאלי ישי.

פתח את ההצגה התקשורתית הפרשן המבריק, אבישי בן חיים, הידוע כ'איש חצרו' של דרעי, שסיפר על שובו הצפוי של דרעי לזירה הפוליטית - ותסמכו על אבישי שאינו ממציא דברים ממוחו הקודח וכי יש לו על מי שיסמוך.

בהמשך החלו כל כלי התקשורת להתחרות ביניהם מי מביא יותר הדלפות על יותר מסמכים שנוסחו בלשכתו של דרעי. אחד מהם, אגב, מציג את מספר המצביעים בתקופת הנהגתו של דרעי, לעומת מספרם המעודכן, כאשר בשקלול עולה מהנתונים כי המפלגה איבדה כ-300 אלף בוחרים תחת "הנהגתו הכושלת של אלי ישי", כביכול.

אגב, זו ההזדמנות להזכיר את מה שהתקשורת אוהבת לפעמים לשכוח. מספר הקולות הגבוה ניתן לש"ס בתקופה בה הצביעו בשני פתקים. המצב כיום שונה, ההצבעה נעשית למפלגה בלבד, והמשמעות ניכרת גם במספר הקולות של ש"ס בקלפי.

בע"ה ננצח את הבחירות!

ש"ס אינה יכולה עוד להתעלם מזרם הדיווחים הגובר והולך, ואנשיה מנסים להשיב מלחמה שערה. עד כה, חייבים להודות, ללא הצלחה מיוחדת.

בתחילה, ניסו לנופף בהפגנת התמיכה בישי, שהיה זה שהתריע בעבר רבות מפני זרם המסתננים שהציף את הארץ. אתמול, במפתיע לגמרי, יצאו מאות מתושבי תל-אביב לרחובות כדי להפגין בנושא. תחת הכותרת "די לפחד בשכונות, להחזיר את המסתננים הביתה", והיו גם שלטים מפתיעים של "אלי ישי, אנחנו איתך". ולא, לא החזיקו אותם אנשי ש"ס.

בהמשך, החליטו הפעילים להוריד את הכפפות ולהשיב מלחמה שערה. עדיין מי שמעז להגיב הם "פעילים בש"ס", אבל אין ספק שדבריהם משדרים את המצב האמיתי בשטח.

"היום כולם מבינים עד כמה צדק אלי ישי בנושא העובדים הזרים", הם אומרים ל'בחדרי חרדים'. "זעקת העם החלה לפרוץ בגלוי ותצבור תאוצה בימים הקרובים כך מסתמן. ותמיכת הציבור במאבקו של השר ישי רק צוברת תאוצה".

אבל אנחנו לא מוותרים ודורשים תגובה נקודתית בנושא שובו של דרעי לזירה הפוליטית.
"אריה דרעי חינך את כולנו שדעת תורה היא מעל לכל וכי חובה עלינו ללכת בדרכו של הרב עובדיה יוסף. אנחנו לא מאמינים שהוא יקים מפלגה, או אפילו יעסוק בזה, בלי אישורו של הרב. לכן, מעתה ועד עולם, ש"ס בהנהגת מרן".

ומה עם האמירות הברורות של הפרשנים השונים בכלי התקשורת הכלליים? – אנחנו ממשיכים לתהות.

"מדובר בספינים נוספים מבית מדרשו של אריה דרעי, והם לא יצליחו להבעיר את הגזרה בש"ס. אנחנו מאוחדים, ובעזרת ה' ננצח את הבחירות, לכשתתקיימנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}