כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סיים טיפול שיניים: הגיע תור הסיעוד

אחרי שהעביר את מהפכת השיניים, יוזמת הדגל שלו, מסתער סגן שר הבריאות על היעד הבא: 'ביטוח סיעודי לכל' תמורת עלייה של חצי אחוז במס הבריאות

ליצמן בכנסת. צילום: יצחק לב ארי
ליצמן בכנסת. צילום: יצחק לב ארי

במהלך דברים שנשא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכנס השנתי למדיניות הבריאות, הוא הודיע במפתיע על גיבוש תכנית במשרד הבריאות, במסגרתה יועלה מס הבריאות בשיעור של כחצי אחוז ובמקביל, יוכנס תחום הסיעוד לסל הבריאות.

לדברי ליצמן, המהלך ימנע את הצורך ברכישת ביטוח סיעודי חיצוני על ידי חברת ביטוח, יפחית משמעותית את ההוצאה הפרטית לביטוח סיעודי, יקל על מעבר בין קופות החולים ויגביר את התחרות התחרות.

הצעד החדש, לדבריו "לא יהיה על חשבון הקופות, אלא תוספת למס הבריאות. זו תוכנית שתהיה זולה יותר מתשלום לחברות הביטוח כפי שקורה היום. אמרו לי שזו יוזמה שלא תקרה כי זה יעלה מיליארדים, אבל אם נוסיף חצי אחוז למס הבריאות ייכנסו מיליארדים למדינה ונוכל לעשות זאת", דברי ליצמן.

סגן שר הבריאות מאמין כי הרפורמה גם תקל את הניידות של לקוחות בין קופות החולים, זאת כאשר הביטוח יהפוך לחלק מסל הבריאות. לדבריו, התוכנית הכוללת נמצאת כבר בשלבים מתקדמים, וכעת מתנהלים המגעים בין משרד הבריאות לאוצר בנושא.

"אחרי הטיפול ברפואת השיניים וה-MRI, נושא הסיעוד יהיה הדבר הבא שיביא לשינוי חיובי במערכת הבריאות בישראל ויביא לרווחה לרבבות מבוטחים", אמר סגן השר.

וכמקובל בימים אלו של טרום אישור התקציב, אי אפשר מבלי 'לעקוץ' את משרד האוצר, שלא פעם תוקע מקלות בגלגלי יוזמותיהם הנהדרות של המשרדים השונים. "הרפורמות הנוספות במערכת הבריאות כבר בדרך. הבהירות והעקביות הם סוד ההצלחה. צריך לא לתת לאחרים לנהל אותנו. משרד הבריאות צריך להיות על המפה ולא להיות מושפע מהאוצר או מההסתדרות", סבור ליצמן.

[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}