כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'ביקור חולים' גוסס? אלי ישי בא להציל

יו"ר הוועד המנהל של 'ביקור חולים' התפטר לאחר שלא נענו הבקשות להזרמת חמצן כספי • "נתניהו, כשר הבריאות, לא השיב כלל לפניות בית החולים" • אלי ישי פונה לאוצר וגם לראש הממשלה • סגן שר הבריאות זורק את הכדור לידיים של האוצר • גסיסה בבית החולים

מי יציל? הפגייה בביקור חולים. צילום: יעקב נחומי
מי יציל? הפגייה בביקור חולים. צילום: יעקב נחומי



בעקבות הקשיים אליהם נקלע בית החולים 'ביקור חולים', הגיש היום (ד) יו"ר הוועד המנהל של בית החולים את התפטרותו ליו"ר העמותה, הד"ר יורם בלשר.

כבר לפני מספר שבועות התריעה הנהלת בית החולים 'ביקור חולים' כי אם לא תזרים לה הממשלה כסף, תיאלץ לנעול את שערי בית החולים ולסגרו. בשעתו דובר על מענק חד פעמי בסך 30 מיליון שקל, שיבטיח את פעילות בית החולים ומניעת הפסקת עבודתם של כ-600 עובדיו.

מספר ימים לאחר מכן ערכה ועדת הכספים, בראשותו של ח"כ משה גפני, דיון בנושא, ובמהלכו הועלתה דרישה בפי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ובה דרש כתנאי מוקדם הצגת תוכנית הבראה מקיפה. כאמור, הבוקר, ולאחר שלא חלה כל התקדמות בנושא, החליט הוועד המנהל להגיש את התפטרותו. לדברי הוועד, המהלך בוצע בשל חוסר ההיענות מצד כל הגורמים אליהם פנה בית החולים בבקשה לסייע לו לצאת מהמשבר הכלכלי אליו נקלע.

הד"ר בלשר הסביר את הצעד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשר הבריאות, לא השיב כלל לפניות בית החולים אליו למרות אחריותו בנושא".

כפי שכבר עלה בדיון בוועדה הזכיר גם בלשר, כי "בפיגוע הנוראי שאירע במסעדת סבארו, הגיע צוות בית החולים למקום בתוך דקות ספורות ונשא בידיו את הפצועים. בזכות פעילות מהירה זו חייהם של רבים ניצלו".

"אסור לתת לבית החולים להיסגר"

במהלך היום התמקמו עובדי בית החולים מול מלון הילטון בת"א, שם התקיים כינוס בו נכחו בכירי מערכת הבריאות, ופתחו בהפגנת מחאה.

בעקבות ההתפתחויות החליט שר הפנים, אלי ישי, להיכנס לעובי הקורה, אולי כחלק מההחלטה האסטרטגית של ש"ס להידרש יותר לנושאים חברתיים.

השר ישי שוחח עם שר האוצר שטייניץ ודרש למנוע את סגירת בית החולים 'ביקור חולים': "אסור לתת לבית החולים להיסגר, חייבים לקיים בנושא דיון חירום כדי להצילו", אמר.

במהלך היום בדעתו לפנות גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולדרוש את התערבותו הדחופה בנושא.

קורא לאוצר להתערב

בתגובה לידיעה מסר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן כי הוא "מודע לחשיבות המשך הפעלתו של בית החולים 'ביקור חולים' בשל מיקומו האסטרטגי במרכז העיר ירושלים, כגוף רפואי ציבורי המשמש רבבות אזרחים מזה שנים רבות במסירות ראויה לכל שבח".

ליצמן קרא אף הוא לשר האוצר להתערב במשבר הקשה הפוקד את בית החולים ולהביא להצלתו. לאור מצבו הכלכלי הקשה של ביקור חולים, גובשה תוכנית הבראה ע"י הוועד המנהל שאומצה ע"י משרד הבריאות. "כל תוכניות ההבראה שהיו בבתי החולים הציבוריים עד היום מומנו מתקציב משרד האוצר ולא מתקציב משרד הבריאות" ציין ליצמן.

וכמו תמיד, הכדור חוזר לידיים של האוצר...



[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}