כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב הראשי לבריטניה: אני פורש • הממלכה נערכת לבחירות

הלורד הרב יונתן סאקס הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד בעוד שנתיים ימים - כשיחתום 22 שנות כהונה • דרוש רב מחליף למי שנחשב בעל קשרים עם בית המלוכה הבריטי

הלורד יונתן סאקס
הלורד יונתן סאקס צילום: באדיבות המצלם

דרוש רב ראשי לבריטניה: רבה הראשי של אנגליה, הלורד יונתן סאקס, הודיע על כוונתו לפרוש בעוד שנתיים, בספטמבר 2013, אז 'יסגור' 22 שנות כהונה.

מנכ"ל איחוד בתי הכנסת בבריטניה, סימון הוכהאוזער, מסר כי איחוד הקהילות יחל כבר בימים הקרובים להתארגן לקראת בחירת רב ראשי חדש, בחירות שבהן ישתתפו נציגי הארגונים היהודיים ונציגי בתי הכנסת בבריטניה.

"בכוונתי להקדיש את מירב המאמצים להביא לבחירתו של רב שייתן מענה לכל רבדי הקהילה היהודית בבריטניה - רב שיצעיד את הקהילה קדימה מכל המובנים", אמר הוכהאוזער.

הלורד הרב פרופ' ג'ונתן סאקס התמנה לפני 19 שנים להיות הרב הראשי של יהדות בריטניה, במקומו של הלורד הגר"ע יעקובוביץ'.

סאקס, בעל קשרי ידידות עם בית המלוכה, עורר אנטגוניזם בקהילייה היהודית בעולם כאשר לא היסס לתקוף בכלי התקשורת בבריטניה את מדיניותה של ישראל בשטחים, כשהוא קורא לישראל לסגת מהשטחים ומכנה את המצב "טרגדיה במלוא מובן המילה".

בספרו 'אצילות השוני', גילה הרב סאקס כי היו לו מספר פגישות עם אנשי דת מוסלמיים רדיקליים. בין השאר, נפגש עם איש דת בכיר מאיראן, האיאתוללה עבדאללה ג'וואדי-אמולי.

הראיונות שהעניק בשעתו סאקס גרר אחריו תגובות קשות מצד הארגונים הימניים בבריטניה, שאמרו "כי "זקס ביזה את עצמו ואת התפקיד אותו הוא ממלא".

חוגי ימין בקהילה היהודית בבריטניה, קראו אז להתפטרותו של הרב. "לא ציפינו שהרב הראשי יתמוך באויבי ישראל ובתעמולתם", הם אמרו.

כעת הם יכולים לנשום לרווחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}