כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

משרד הבריאות: לפטר את מנכ"ל 'מאוחדת'!

על רקע פרשיות השחיתות ב'מאוחדת', תוקף משרד הבריאות בחריפות רבה את יו"ר הדירקטוריון הרב ירחמיאל בויאר ודורש ממנו: לפטר מיידית את מנכ"ל הקופה

בכירי קופת החולים מאוחדת בימים טובים יותר
בכירי קופת החולים מאוחדת בימים טובים יותר

על רקע פרשת השחיתות בקופת חולים מאוחדת ודו"ח המבקר החריף, תוקף מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, את יו"ר הדירקטוריון הרב ירחמיאל בויאר, ודורש ממנו לפטר את מנכ"ל מאוחדת, שמואל מועלם תוך 21 יום.

לאחר דו"ח המבקר החליט אמנם הדירקטוריון לזמן לשימוע לפני פיטורים ארבעה מבכירי הקופה הנזכרים בדו"ח, לחייב בכירים בקופה להחזיר כספים מימי חופשה שנפדו בניגוד לחוק, לפרסם מכרזים לרואה החשבון ומשרדי הפרסום של הקופה, ולקדם את הסדרת הממשל התאגידי בקופה.

אך הדיקטוריון החליט שלא להעביר מתפקידו את המנכ"ל שמואל מועלם.

על רקע זה, שלח מנכ"ל משרד הבריאות תגובה חריפה ליו"ר הדירקטוריון הרב ירחמיאל בויאר וכתב כי, "דו"ח המבקר חושף חולי עמוק בתפקודה של קופת חולים מאוחדת. זהו כשל שיטתי, רב מערכתי, חוצה דרגים, מוסדות, ובעלי תפקיד, מן המסד ועד הטפחות. דומה כי אין אבן שניתן להרימה, ושאינה מכסה על פגם, ערכי או מקצועי".

המכתב מתייחס במיוחד למנכ"ל מועלם, וגמזו כותב: "אופי הכישלון נעוץ בעצם המסר הגלוי של חלוקת כיבודים מסוגים שונים לו ולבכירי הקופה ממקורביו, באי מילוי החלטות הדירקטוריון ואי ידוע הדירקטוריון בעניינים מהותיים הנוגעים לאינטרסים אישיים וכספיים שלו עצמו, במתן גיבוי מתמשך למדיניות קלוקלת של מידור אגף הכספים מבקרה מהותית של התקשרויות והתחשבנויות".

והוא מוסיף: "מצער, מכעיס ומאכזב, כי המנכ"ל בעל הסמכות הרחבה עמד מן הצד לאורך כל תקופת הביקורת, ונראה שעסק בהסתרה ובהקטנת חומרת ממצאי הדו"ח במקום לעסוק בתיקון הליקויים שנחשף אליהם. העמדה הפסיבית שנקט, מלמדת על מנכ"ל העסוק בהישרדות אישית ולא בניהול קופת החולים למען מבוטחיה".

יצויין כי אם לא תבוצע דרישת משרד הבריאות תוך 21 יום, רשאי משרד הבריאות למנות ועדה בודקת וחשב מלווה, המנהל למעשה את הקופה במקומו של המנכ"ל הקיים.

קופת חולים מאוחדת הגיבה למכתב: "יו"ר דירקטוריון מאוחדת, הרב ירחמיאל בויאר, קיבל את מכתבו של מנכ"ל משרד הבריאות. הדירקטוריון יכונס בדחיפות כדי לדון במכתב ולגבש את תגובת מאוחדת לכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}