כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עצור מזוודת הסמים: טרם הוכנס אוכל כשר

מזה שלושה שבועות, עצור אלי הכט מצפת, בבית כלא במרחק 50 קילומטר מהעיר מדריד • מאז מעצרו, טרם הוכנס מזון כשר לתאו של הכט • גוברות הבקשות לסייע לו

אלי העכט, העצור בספרד
אלי העכט, העצור בספרד

מזה שלושה שבועות, עצור אלי הכט מצפת, בבית כלא במרחק 50 קילומטר מהעיר מדריד. הכט, נסע בשליחות בית התבשיל "אשל בנימין צפת" לגייס כספים, ונפל בפח על ידי נוכל חסר מצפון.

המעצר עורר גלים ורבים כבר התגייסו לסייע.

מאז מעצרו, טרם הוכנס מזון כשר לתאו של הכט. אמש (שני) הוא התקשר למשפחתו בצפת, וסיפר כי הוא כבר נואש מהמצב. הוא חי על קלמנטיות ותפוזים בלבד.

הרב זאב קרומבי, מנהל בית התבשיל "אשל בנימין" סיפר לאתר חב"ד און ליין כי "מה שמעודד אותו בכלא הוא המכתבים שהוא מרבה לקבל מחבריו ומבני משפחתו מישראל, כמו גם הביקורים של הרב בן דהן הרב של מדריד, עו"ד הספרדי, ונציגי השגרירות.

נמסר כי על פי החוק בספרד, עציר יכול להישאר במעצר ללא כתב אישום, עד שנה.

הכט מוחזק בתא קטן בבית כלא המרוחק 50 קילומטר מהעיר מדריד, בירת ספרד. הרב בן דהן שביקר אותו בתאו מספר כי מצבו של הכט לא טוב, וכי מצער לראות אותו בסיאטוציה הזו.

בצפת, הוקמה קרן לסיוע למשפחה, בסיוע "כולל חב"ד" בעיר.

בשבוע שעבר, נערכה בבית הכנסת היכל "לוי יצחק" בצפת, תפילה לזכותו של הכט, ביוזמתו של רב קהילת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי.

במקביל, הוקמה קרן לסיוע למימון הוצאות המשפט אותה מנהל השליח בחיפה הרב יהודה דונין.‏ את הטיפול המשפטי בהכט מרכז הרב זאב קרומבי.

לשליחת מכתבים להכט, עזרה וסיוע ניתן לפנות לכתובת המייל: [email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}