כ"ז חשון התשפ"ה
28.11.2024

ורק החינוך החרדי מחוץ לדו"ח

מחקר הסוקר הקצאת שעות הוראה קובע: הממ"ד נהנה משעות מרובות על פני הזרמים האחרים • נתון מעודד: תלמידים מרקע כלכלי-חברתי חלש, זכו למספר שעות גבוה יותר

יותר שעות. בית-ספר ממ"ד בירושלים. צילום ארכיון
יותר שעות. בית-ספר ממ"ד בירושלים. צילום ארכיון

בנק ישראל מפרסם היום (ג) מחקר הסוקר את מספר שעות העבודה השבועיות של כוחות ההוראה שהוקצו לחינוך היסודי בין השנים 2001 ל-2009. על-פי הנתונים, עמד מספר השעות בממוצע על 55שעות.

מדרג הקצאת השעות בחלוקה לפי הזרמים במערכת החינוך, בסדר יורד, היה: לממלכתי-דתי, הרבה פחות לממלכתי-עברי, לבדואי ולערבי (כולל הדרוזי), זאת למרות שהתלמידים בחינוך הלא-יהודי הם מרקע חברתי-כלכלי חלש הרבה יותר מעמיתיהם בחינוך העברי.

לאחר יישום "דוח שושני" בשנת 2004, עלה במידה ניכרת מספר שעות העבודה השבועיות של כוחות ההוראה לכיתה ולתלמיד בחינוך הלא-יהודי, אך הפער לרעתם עדיין ניכר.

ככל שהרקע החברתי-כלכלי של התלמידים חלש יותר, כך הם זכו ליותר שעות בתוך כל זרם חינוכי. מדיניות ההעדפה המתקנת התרחבה מאז יישום "דוח שושני", אך ככל הנראה הצטמצמה לאחר יישום "דוח שטראוס" בשנת 2008.

שעות התקן של משרד החינוך – המחולקות לפי כללים ברורים ואחידים – היוו בתקופה הנחקרת בממוצע כ-83 אחוזים מסך השעות. השעות שמחוץ לתקן (למשל התנדבות או שירות לאומי) היוו כ-7 אחוזים, והשעות ממקורות חוץ-ממשלתיים (רשויות מקומיות, עמותות והורים) עמדו על כ-10 אחוזים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}