כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

על מה דיברו הגר"ח פינטו והאדמו"ר מפיטסבורג • בלעדי

רבה הספרדי של אשדוד ערך ביקור ראשון בבית האדמו"ר מפיטסבורג • בשיחה המרתקת הם התרפקו בערגה על הקשר בין אבי האדמו"ר לחותנו של הגר"ח, הבבא מאיר • דיווח ותמונות

הגר"ח פינטו אצל האדמו"ר מפיטסבורג
הגר"ח פינטו אצל האדמו"ר מפיטסבורג

רבה הספרדי של אשדוד, הגר"ח פינטו, הגיע לביקור ראשון במעונו של האדמו"ר מפיטסבורג, המתגורר בעיר. בפתח הביקור התנצל הגר"ח על היעדרותו מסעודת ההילולא של האדמו"ר בעל 'אמונת אברהם' מפיטסבורג זצ"ל.

הגר"ח הרחיב אודות היכרותו של האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל עם חמיו, האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל, ה'בבא מאיר'.

"הכרתי את הרבי זצ"ל עוד כשהיה גר ברובע ה', הרבה לפני שהקים את קרית פיטסבורג", סיפר הגר"ח.

"אבא זצ"ל", העיד האדמו"ר, "היה משתבח בבית-הכנסת שלכם ברובע ה', מפני שהיה זה הבניין היחיד באושדיו שכותליו היו מצופים באבן ירושלים. אבא אמר לי, שתמיד זה הזכיר לו את ירושלים, אליה ערג כל חייו".

הגר"ח נזכר בעת שחמיו, הבבא מאיר, שאל את האדמו"ר זצ"ל מדוע בחר לשכון דווקא באשדוד? "באתי להפריח את השממה הרוחנית", השיבו האדמו"ר.

"לא אשכח איך האדמו"ר זצ"ל היה מכתת רגליו למרחקים כדי להביא את דבר ה'. היה לו גם קושי גדול לדבר בשפת העברית כדי שהמון העם יבין את דבריו, אבל שום דבר לא עצר אותו לקרב את עם ישראל לרבש"ע".

האדמו"ר מפיטסבורג תיאר בפני הגר"ח את פעילות המוסדות שהקים במשך השנים בבחינת 'ישיבה על קברו של האדמו"ר זצ"ל': תלמוד תורה, גני ילדים, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כולל אברכים להוראה, בתי כנסת ובתי מדרש.

הגר"ח הרחיב בפעילות הכשרות בה הוא משקיע את כל מרצו - בערים אשדוד ובקרית מלאכי וסיפר על תוכניות לחזק ולתקן עוד ועוד בכשרות.

האדמו"ר מפיטסבורג כיבד את אורחו בשתיית לחיים, והרבנים בירכו זה את זה.

בסיום הביקור, העניק האדמו"ר למרא דאתרא את הספרים 'פתגמי אורייתא' ו'אמונת אברהם', מדברותיהם של האדמו"רים לבית פיטסבורג, כשהוא מלווה את הגר"ח למכוניתו.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}