כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עץ אשוח במסעדה? הרבנות תשלול התעודה

מחלקת הכשרות ברבנות הראשית הורתה למסעדות ובתי מלון: "מקום שיציב אזכור לחגי הגויים בסופשנה האזרחית - תישלל תעודתו" • הרב אליהו שלזינגר: "אנו במדינה יהודית"

עצי אשוח. צילום ארכיון
עצי אשוח. צילום ארכיון



עצי אשוח? לא במסעדות הנושאות תעודת כשרות של הרבנות הראשית לישראל.

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית הוציאה הוראה לבתי-עסק המקבלים תעודת כשרות מטעמה, שלא להציב לקראת חג המולד עצי אשוח. מסעדה או מלון שיבחרו להציב עצי אשוח למרות האיסור, תעודת הכשרות תישלל מהם.

"אין להתיר הצבת אזכור לחגי גויים בסוף השנה האזרחית", נכתב בהוראה, שהובאה באתר 'וואלה'.

הרב הפוסק ברבנות ירושלים ורב שכונת גילה, הרב אליהו שלזינגר אמר, כי הדברים נכונים והוסיף: "מלון שמקבל הכשר, חייב שיהיה מלון יהודי. אי אפשר שבמקום שיש בו הכשר יהיה בו עץ אשוח נוצרי.

"זו גאוונתנו שאנחנו גרים פה במדינת ישראל שהיא מדינה יהודית. ולא יעלה על הדעת שבמקום שמקבל הכשר ואפילו כשרות למהדרין, ינהגו מנהגי נוצרים".

הרב שלזינגר הוסיף והדגיש, כי מדובר רק בהצבת הסממנים החיצוניים ואין כל השגחה לגבי החגיגות עצמן, בטענה כי אין כל אפשרות למנוע מאנשים או תיירים לחגוג את החג עצמו גם אם הם נמצאים בארץ הקודש.

תקדים ממילא

בתחילת השבוע חשף אתר 'בחדרי חרדים' על חרם שתוכנן כנגד הנהלת קניון ממילא בירושלים בעקבות הצבתן של מנורות צבעונית ועצי אשוח מעל לראשם של המבקרים.

חרם נגד 'ממילא' • המנכ"ל: "אעשה כל צעד למנוע פגיעה"

לאחר פניית כתב 'בחדרי חרדים', הביע מנכ"ל אלרוב ישראל את נכונותו להסתיר את המנורות וטען: "אין לי או לשדרות כל דבר נגד הציבור החרדי. אלא ההיפך הוא הנכון".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}