כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"השכינה הקדושה התגלתה אלי בחלום" • פרסום ראשון

ביום אשפוזו אמר הגר"י מאיר וידוי עם רעייתו • כשנשאל לסיבת אמירת הוידוי, אמר: "השכינה התגלתה אלי בחלום, ואמרה לי כי הלילה אחזיר את נשמתי" • ואיך הוא ניצל?

הגר"י מאיר בימים יפים יותר. צילום ארכיון
הגר"י מאיר בימים יפים יותר. צילום ארכיון

עם ישראל בארץ ובתפוצות, מרבה בשבועיים האחרונים בתפילות לרפואתו של ראש ישיבות הנגב בנתיבות, הגאון ר' חיים יששכר מאיר המאושפז בביה"ח בלינסון בפתח תקווה, מאז יום חמישי לפני קרוב לשבועיים.

מייד כשהגיע לבית החולים, הכניסו את הרב לחדר הטיפולים, וגילו כי הרב סובל מדלקת ריאות, לא קשה במיוחד. הרופאים העריכו כי תוך ימים ספורים ישוחרר הרב מבית החולים.

בעת ששכב בבית החולים ביקש הרב לקרוא לאשתו הרבנית, כדי להגיד איתה וידוי. הרבנית נעמדה בסמוך למיטתו של הרב ואמרה יחד עמו את הוידוי.

מקורביו של הרב, השתוממו מהחלטתו לומר את הוידוי. הרופאים לא העלו אפילו ברמז כי המצב הרפואי של הרב הולך ומתדרדר, ואמירת הוידוי – הייתה נראית החלטה תמוהה, בלשון המעטה.

אחיינו של הרב ויו"ר 'עזר מציון' ר' חנניה צ'ולק שמע על אמירת הוידוי, וחש מהר למיטתו של הרב בבית החולים. כשהגיע למקום נגש למיטתו של הרב במחלקה והתעניין בשל מה החליט הרב לומר את הוידוי.

הרב השיב: "חלמתי חלום".

ר' חנניה המשיך להתעניין ושאל את הרב: "מי התגלה בחלום?" ור' יששכר השיב: "השכינה".

התשובה המפתיעה בה נתקל ר' חנניה הפצירה בו לשאול את הרב שוב: "השכינה?". והרב השיב כשקולו אוחז בהתרגשות רבה: "כן. השכינה הקדושה".

הרב המשיך לספר לאחיינו על החלום ואמר כי השכינה התגלתה ואמרה: "צריך להתוודות. לעשות תשובה ועליך להחזיר את נשמתך למעלה לשמיים".

הרב סיפר כי הוא ביקש בתחנונים מהקב"ה שייתן לו עוד מספר שנים טובות בהן תהיה לו את הזכות ללמוד תורה לשמה. במילים הללו סיים ר' יששכר את הסיפור לאחיינו.

מיד עם סיום הדברים אמר ר' יששכר לר' חנניה: "ומעכשיו והלאה הכל תלוי בתפילות שלכם".

כשהוא נסער כולו יצא ר' חנניה נפעם ואחוז התרגשות מחדרו של ר' יששכר בבית החולים, שעות אחדות לאחר מכן שמע כי הרב איבד את הכרה והוא חובר למערכת הנשמה ומצבו הרפואי לא יציב.

במקביל, באותם ימים עד שעות אלו נערכות כבקשת הרב תפילות רבים בכל הזדמנות אפשרית. גם במוסדות בעיר נתיבות ובקהילות שונות בעיר עצמה. בכותל המערבי קיימו מספר מניינים גדולים לרפואתו של הרב מאז אשפוזו האחרון.

גם בתפוצות, יהודים, חרדים אשר מכירים את דרכו של ר' יששכר שנים ארוכות מרבים בתחינה ובקשה להקב"ה שאכן ימלא את בקשתו של הרב ויתנו לו משמיים שנים וימים טובים.

כזכור, לפני כמעט שבועיים אושפז ר' יששכר מאיר לאחר שלקה בדלקת ריאות קשה. לאחר שעות אחדות מאז אשפוזו איבד הרב את הכרתו וחובר למכונת הנשמה. תלמידיו נכנסו להגר"ח קנייבסקי, וביקשו את ברכתו לרפואה. הגר"ח בירך את הרב והורה להוסיף את השם חיים.

הציבור נקרא להמשיך להתפלל עבור ר' חיים יששכר בן לאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}