כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'שיעור כללי' בכלא? • העבריין - עמיר מולנר, רוצה שיעור מהגר"ש מרקוביץ'

לא תאמינו מה ביקש העבריין עמיר מולנר מהשב"ס: שיעור פרטי מראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ' • איך הכיר העבריין את ראש הישיבה, וכיצד ביום כיפור האחרון הפך העבריין למתפלל מן המניין בישיבה? • אנו מתירין להתפלל עם העברינים, גרסת 2010

הגר"ש מרקוביץ' והגר"א דויטש. צילום ארכיון
הגר"ש מרקוביץ' והגר"א דויטש. צילום ארכיון

עמיר מולנר המוגדר כמי שעומד בראש ארגון פשיעה בישראל, עתר הבוקר (ג') לבית המשפט בבקשה לחייב את שירות בתי הסוהר לאפשר לו לקבל שירותי דת מראש ישיבת פוניב'ז, הגר"ש מרקוביץ. מולנר הגיש את העתירה, לאחר שהשב"ס דחה את בקשתו.

גם את בטח שואלים את עצמכם, מה הקשר בין ראש ישיבה לבין ראש ארגון פשע, הנה התשובה.

לפני תקופה ארוכה הכיר מולנר את ר' אלי חדד, אחד האברכים בישיבה שהחליט לקרב אותו לדת. חדד הביא אותו לישיבה, ובימים נוראים הפך מולנר להיות מתפלל מן המניין בין ספסלי הישיבה.

במהלך ביקוריו של מולנר, בישיבה, הכיר את הגר"ש מרקוביץ.

בעתירתו הוא דורש את הכנסתו של הרב שמואל מרקוביץ לשערי כלא השרון, שם הוא מוחזק בהפרדה מלאה ומרצה עונש מאסר של 32 חודש על עבירות שונות בניהן קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת נשק.

בעתירה נכתב: "האסיר, בניגוד לאסירים באגפים הרגילים וקל וחומר באגפים התובעניים, זקוקים לשירותי דת יומם וליל. העותר נענש אפוא בעצם השמתו באגף ההפרדה ענישה נוספת, מלבד הקושי בעצם השהות בהפרדה נמנעת ממנו הזכות לשירותי דת".

בקשתו הראשונה של מולנר נדחתה על ידי השב"ס בטענה כי יש רב ראשי לבית הסוהר שתפקידו לשרת שירותי דת לכלל האסירים. מולנר מנגד טען בבית המפשט כי הרב צריך להספיק לתת שירותי דת לכל האסירים ועל כן זה לא מספיק בשבילו.

מולנר מבקש כתחלופה את כניסתו של הרב מרקוביץ למספר שעות בשבוע. "שיגיע רב מישיבת פונבי'ז בבני ברק" נכתב בעתירה כשהכוונה ברורה מראש.

"החלטת השב"ס מצביעה בבירור על כך שמדובר בהחלטה קיצונית ובלתי סבירה שאינה יכולה לעמוד, על כן נדרשת התערבות בית המשפט", טוען מולנר.

יצויין כי, בעבר תרם מולנר סכומי כסף גדולים לישיבה, ושמע רבות על מעלתם של מחזיקי תורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}