כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בקרוב: מירשם לתרופות ישר מהרוקח

על רקע קולות התנגדות רבים, הוגשה הצעת חוק לכנסת, המאפשרת לרוקח לתת מרשמים לחולה

בקרוב: מירשם לתרופות ישר מהרוקח



ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה הגשת תיקון לחוק, לפיו רוקח יהיה רשאי לתת מרשם לחולים.

הצעת החוק צפויה להיות מאושרת כחלק מחוק ההסדרים במשק ואמורה לעבור בהצבעה יחד עם שאר סעיפי חוק ההסדרים לקראת סוף החודש.

לפי החוק הכנסת תתקין תקנות תוך תשעים יום, שיאפשרו את יישום המהלך.

לתיקון נשמעו קולות התנגדות רבים החוששים מהפקרות בתחום, אך למעשה החוק אינו מאפשר נתינת כל תרופה על ידי רוקחים אלא בעיקר טיפולי המשך לחולים כרוניים ותרופות לטיפול במחלות קלות.

המהלך יקל על אזרחי ישראל ויחסוך מהם את הטרחה לחזור שוב ושוב לרופא, בכדי לחדש מרשם לתרופה אותה רגיל לקבל באופן שוטף. "אני מברך על החלטת הוועדה. עם העברת החוק בכנסת נוכל להביא בשורה לאלפי הרוקחים בישראל ולהוביל את מקצוע הרוקחות לדרך חדשה", אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהוביל, יחד עם משרד הבריאות, את המהלך.

יצוין כי בכנס השנתי של ארגון הרוקחות בישראל, שנערך לפני מספר ימים הכריז סגן השר יעקב ליצמן כי "הרוקח נמצא בחזית הטיפול במטופל ובעיניי הוא חלק מהצוות הרפואי. החולה פוגש את הרוקח בתחנה האחרונה לפני שחוזר לביתו ומתחיל בטיפול הרפואי שקיבל. לכן חשוב לקדם את מקצוע הרוקחות, לתת בידי הרוקח את כל הכלים הנדרשים וכן לספק לו מרחב עשייה כולל, בכדי שיוכל למלא את תפקידו כראוי", הודיע סגן שר הבריאות.

בישראל, כמו בעולם המערבי

על פי החוק החדש על הרוקח לברר היטב עם הלקוח את מצבו הרפואי לפני רישום התרופה.

ארגון הרוקחות בישראל בירכו על החלטת חברי וועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ואמרו כי "הרוקחים בבתי המרקחת נגישים לציבור הפונים וכי שינוי החקיקה כפי שאושר היום בוועדה, יסייע רבות בידיהם לקבלת רפואה זמינה יותר וכן יביא לחיסכון בעלויות של ביקורי רופא, במקרים רבים בהם אין צורך בבדיקה רפואית, כמו חידוש מרשמי המשך לתרופות כרוניות".

יש לציין כי האפשרות לרישום תרופות ע"י רוקחים, קיים במדינות רבות בעולם המערבי ויוזמה זו תזכה גם את אזרחי ישראל בשירות דומה. בנוסף, חוק זה יאפשר לציבור לחסוך את הצורך לגשת לביקור רופאים במקרים בהם מטרת הביקור הינה רק לשם קבלת מרשם כרוני למחלה ידועה או לקבלת טיפול במקרים קלים.

החוק החדש יקל על השכבות החלשות באוכלוסית הפריפריה וינצל את הנגישות הגבוה של בתי מרקחת לשם קבלת טיפול נאות. זהו נדבך נוסף במהלכים אותם עושה סגן השר יעקב ליצמן לשיפור הטיפול הרפואי וזמינותו לכלל אזרחי ישראל.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}