כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אירופה מתמוטטת? צרפת במשבר כלכלי

הנתונים קשים: חוב לאומי של 1.2 טריליון יורו, כאשר רבע ממנו עד סוף 2011 • כלכלנים בכירים קוראים לאירלנד, יוון ופורטוגל לפרוש מהאיחוד האירופי

שער הניצחון בפאריז
שער הניצחון בפאריז

סוכנות הידיעות בלומברג מפרסמת הבוקר (ג) ידיעה שעשויה לזעזע את הכלכלה העולמית בכלל ואת זו האירופית בפרט. לדברי הסוכנות, דירוג האשראי של צרפת הנמצא בטופ - AAA עשוי להיפגע קשות.

בכירי הבנקאים באירופה כבר הספיקו לצאת בסדרת הודעות בנושא, כאשר רובם אינם שוללים אפשרות כזאת, ומבהירים כי צרפת אף היא נתונה בבעיה קשה ועליה לייצב במהירות את כלכלתה.

אחד הנתונים הקשים ביותר מצביע על כך שצרפת חייבת לפרוע כ-300 מיליארד אירו עד סוף 2011, סכום שעשוי להוביל לקריסת הכלכלה הצרפתית, כאשר החוב הלאומי של צרפת הוא 1.2 טריליון יורו.

סוכנות מודיס לדירוג דירגה את ניירות ה-CDS המצביעות על ביטוח יכולת הפירעון של המדינה בדירוג של BAA1 הנמוך ב-7 דרגות מדירוגה הנוכחי של המדינה.

בתוך כך מסר בכיר ב'פימקו' - מחברות ניהול קרנות האג"ח הגדולות בעולם - כי לדעתו יוון, אירלנד ופורטוגל חייבות לעזוב את גוש האירו, כדי להצליח להתמודד עם החובות המאיימים עליהן. לדבריו, המדינות יהיו חייבות הלוואות בהיקפים גבוהים יותר ומטבע הנשלט באופן עצמאי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}