כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מועצת הרבנות אמרה: כן למשגיחות הכשרות

ישמשו בתחום השעטנז ובדיקת עלים • 'בחדרי חרדים' חושף: עמדת הגר"ש עמאר שלא לקרוא להן 'משגיחות' - לא התקבלה • אחת המשגיחות: "מחזירים עטרה ליושנה"

מהיום - גם לנשים. כנס משגיחים. צילום: ארכיון
מהיום - גם לנשים. כנס משגיחים. צילום: ארכיון



מועצת הרבנות הראשית הישראל החליטה בימים האחרונים לחדש ימים מקדם ולאפשר גם לנשים לשמש כמשגיחות כשרות.

למי שתהה, לא מדובר במשגיחות למסעדות או כל דבר הקשור לאוכל, אלא בשני מישורים אחרים: הראשון - בדיקת בגדים משעטנז, והשני - בדיקת מוצרי עלים.

גורם ברבנות טוען כי ההחלטה נפלה במועצת הרבנות לפני מספר שנים, אך לא היה ביקוש לעניין, אולם בימים האחרונים הוחלט להעלות את הנושא שוב לסדר היום - וההחלטה התקבלה. הגורם מדגיש כי הנשים לא ישמשו כמשגיחות כשרות במסעדות, בתי קפה או מלונות, מחשש לפגיעה בצניעותן.

מפרוטקול המועצה, שהתכנסה לפני מספר שנים והגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי הרב הראשי הספרדי, הגרש"מ עמאר, התנגד באותה ישיבה לקרוא לאותן נשים משגיחות כשרות וטען כי צריך לקרוא להן מפקחות כשרות מחשש שבעתיד יקומו נשים וירצו להיות רבניות או דייניות ברבנות הראשית.

כעת, שנים לאחר מכן, מתברר כי דבריו של הגרש"מ לא התקבלו.

הוכחה מהאגרות משה. הגר"י מצגר צילום: הוכחה מהאגרות משה. הגר"י מצגר
הוכחה מהאגרות משה. הגר"י מצגר


כמו באירופה של פעם

אמש (א') התקיים כינוס ראשון ל'משגיחות'. במהלך הכנס אמר הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר: "מועצת הרבנות הראשית בקדנציה הנוכחית התירה לחדש חידוש בקשר לנשים שתוכלנה להיות משגיחות כשרות".

הרב הראשי ציטט את בעל ה'אגרות משה', לפיו אין כל מניעה לסמוך על אישה יראת ה' בנושאי כשרות.

תושבת העיר אפרת, שמונתה ע"י הרבנות לשמש כמשגיחת כשרות, אמרה בראיון לרשת ב': "זה בכלל לא חידוש. סופסוף מחזירים עטרה ליושנה. נשים עבדו כמשגיחות כשרות באירופה במשך מאות שנים. גם בישיבות אישה שימשה כמשגיחת כשרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}