כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אטיאס תקף את יהדות התורה - ערוץ 2 יצר מלחמה עם ישי

בערוץ 2 דווח על חילוקי דעות בצמרת ש"ס, אבל אטיאס דווקא התכוון לשתיקת הכבשים של יהדות התורה • ג' בתגובה: "הם שלימדו אותנו שלמען השתקת ההסתה - צריך לשתוק"

אריאל אטיאס. צילום: יעקב נחומי
אריאל אטיאס. צילום: יעקב נחומי



רק שעות ספורות חלפו מאז כינס יו"ר ש"ס, אלי ישי, את כלי התקשורת ואת מפלגתו למסיבת עיתונאים שכותרתה: "די להסתה!". במהלך דבריו דיבר ישי בטון כמעט מתחנן, כאילו נלחם על נפשו. "יש מגמה חדשנית לפיה 'הכה כל דוס, וקבל כותרת'. ההתנהלות של המפלגות החילוניות נגד החרדים היא כאילו ריח הבחירות כבר נישא באוויר. אני קורא לכל המפלגות לעצור את גל ההסתה. כבר אין לנו בעיות אחרות?! בטחון ישראל מובטח?! למה מוציאים מהבוידם את נושא הדת והמדינה?! זה יוצר פערים בעם, וזה מיותר".

ישי הוסיף גם עקיצה. "חלק מהמפלגות עושים מחלוקות פנימיות על גבינו. הליכוד נלחם בישראל ביתנו כדי למשוך ממנו קצת מצביעים, על הגב שלנו. העבודה נלחמת על קהל היעד שלה, גם כן על גבינו. וכך הלאה. לצערנו הרב בזמן האחרון גוברים גלי השנאה נגד הציבור החרדי-ספרדי-מסורתי-שומר התורה".

אמר, ולא הבין כמה צדק.

חלפו שעות אחדות, וכבר קיבל עם ישראל במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 תקציר ממסיבת העיתונאים. ולא, שלא תהיה לאיש טעות. לא הדגישו את המסר המרכזי המדבר בגנות השנאה, לא הציגו את הצד היפה של החרדים, כפי שהעלה אותו ישי: יציאתם של אלפי איש להכשרה מקצועית וללימודי מקצוע.

מה הייתה הנקודה אותה בחרו להבליט?!

ובכן, "חילוקי הדעות בצמרת ש"ס יוצאים לאור". קבלו את החשיפה החדשה, שתכה גלים מן הסתם בעיתוני הבוקר של מחר ותשכיח את המסר אותו ביקש ישי להעביר, בדם ליבו. "התבטאויות חריפות של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כנגד ראש מפלגתו, אלי ישי", דיווח בדרמטיות ערוץ 2.

מן ההיגיון הוא ששני קודקודים של מפלגה יש להם דעות שונות בקשר לנושאים שונים. לכל אחד מהם משרד משלו, כל אחד מהם פועל על פי כשרונותיו ובדרכו שלו, וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות. אבל, וכאן מגיע ה'אבל' הגדול: האם דעות שונות, אפילו חילוקי דעות, פירושם "התבטאויות חריפות?!"

מן הסתם בשיחות סגורות מתבטא אטיאס מעת לעת גם בביקורת נגד ראש מפלגתו, אלי ישי. על אחת כמה וכמה כשמדובר בישיבת סיעה, בה נוטלים ראשי הסיעה את רשות הדיבור, נותנים עצות, מעבירים ביקורת, מנתחים את אירועי השבוע החולף מתוך רצון לשפר בעתיד. בכל חברה בע"מ זה חלק מההתנהלות התקינה, ואין מפלגה שלא עושים בה סיעור מוחות לשיפור ההתנהלות.

"הם לימדו אותנו לשתוק"

לפי ערוץ 2, הביקורת של אטיאס נגד ישי היא ש"צריך לעשות חשבון נפש איך הפכנו כל-כך חבוטים, כל-כך שנואים. הפכנו חרדים יותר מהחרדים". כלומר, אטיאס כועס שש"ס מנהלת מאבקים במקום יהדות התורה, ולא מתרכזת במאבקים חברתיים. "זהו כשלון שלנו", כפי שמצטט המדליף לערוץץ 2, מתוך הישיבה הסגורה.

נצא לרגע מתוך נקודת הנחה שהוא נשבע כי דבריו נכונים, וכי אכן יש בעולם מדליף שכזה. הגם שמתוך שיחות רבות שלנו עם אטיאס מעולם לא דיבר בנושא הזה. להפך, אטיאס היה זה שניהל את מטה בני התורה בש"ס בבחירות הקודמות, וקשה להניח שיתקוף את ישי בדיוק בנושא זה של מלחמת התורה.

מה גם שבין השורות ניתן להבין שיש כאן יותר קריאת תיגר על 'יהדות התורה', שבוחרת לשבת בצל ולהניח לש"ס לנהל את מלחמתה שלה בחוק האברכים.

אטיאס מכחיש שהדברים יצאו מפיו. מה שברור הוא שבש"ס, ולא רק אטיאס, לא אוהבים את שתיקת הכבשים של יהדות התורה, שנותנת לש"ס להתייצב בחזית ונהנית לעמוד מאחוריה מוגנת ורגועה.

ב'יהדות התורה' לא נשארים אדישים למשמע הטענה. "שהם יגידו לנו למה אנחנו שותקים?! וכי לא תקפו אותנו מעל לכל במה על מלחמתנו הקולנית למען האברכים?!", אומר גורם בכיר ביהדות התורה. בקטע הזה הם צודקים. מכשיר הווידאו שלנו קלט לא אחת דברי ביקורת שכאלו. "הם אלו שלימדו אותנו שלמען השתקת ההסתה הציבורית, צריך לשתוק. אז אנחנו שותקים"...

כך או כך, תוכלו לומר שיש בדברי הביקורת של אטיאס כעס מרומז, אולי אפילו גלוי, על הסיעה האחות. קרע בש"ס עצמה?! - נו. כשמחפשים את הקרע האבוד, לא חכמה לחפש אותו מתחת לפנס...



[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}