כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שנה ופירש: "קיבלתי הנחיות להתנהג כמפגר" • להאזנה

חסיד תולדות אהרון ש'חווה התגלות', סיפר הבוקר בגלי צה"ל על נסיונו להשתחרר מהפטור שניתן לו על רקע אי שפיות נפשית • "עשו אותי פסיכי, ולקח לי שנתיים וחצי להשתחרר מהפטור", סיפר • אבל לא תאמינו מי מפרנס אותו עד היום? כמובן, רעייתו

חסידי תולדות אהרון בהדלקה במירון. צילום אילוסטרציה
חסידי תולדות אהרון בהדלקה במירון. צילום אילוסטרציה

העיתונות החילונית מפנה הבוקר (ב') אצבע מאשימה כלפיי החרדים.

הנתונים שהתפרסמו הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות' מדווחים כי 45% מתוך המשתחררים מצה"ל על רקע נפשי הם חרדים - מעוררים סערה.

מתברר כי הסיפור הצליח לעורר כמה אנשים שעשו בעבר את הפטור, אך חזרו בהם לאחר תקופה, ורצו לעבור את המסלול הצבאי, כמו שאר בני גילם במגזר החילוני. מתברר, כי האחרונים נענים בשלילה על ידי הצבא.

שמוליק אייברס, חסיד תולדות אהרון לשעבר, סיפר הצהריים לטלי ליפקין שחק, בתוכנית עושים צהריים בגלי צה"ל, כי הוא נשלח על ידי הוריו להציג את עצמו כמשוגע בלשכת הגיוס, אך לאחר ש'חווה התגלות', ורצה לחזור בו, נתקל באוזניים אטומות.

"במשך תקופה ארוכה, אחרי הטעות שנשלחתי לעשות את הפטור, ניסתי להתגייס ופשוט לא הצלחתי" אומר אייברס בראיון לגלי צה"ל.

אייברס הציג בתחילת הראיון את סיפורו האישי: "בגיל 17, ההורים לקחו אותי לפסיכיאטרית, הציגו אותי כמפגר. כמובן שקיבלתי הנחיות איך להתנהג, ואחרי דקות אחדות יצאתי משם עם אישור שאני פסיכי.

"בצה"ל, שלחו אותי לוועדה רפואית, שם שאלו אותי 3 שאלות על פרשת שבוע שזה מאד מגוחך, ולא עניתי נכון כי הייתי חייב לשתף פעולה וקיבלתי את הפטור.

לשאלת המראיינת מדוע לא הוציא דיחוי שהוא "תורתו אומנותו" הסביר כי, "בתולדות אהרון לא קיים המושג של תורתו אומנותו. כולם מוציאים כאן פטור על סעיף נפשי. זאת משום שהישיבה והמוסדות עצמם לא רשומים במדינה".

שמוליק נלחם במשך שנתיים וחצי על מקומו בצה"ל: "כשהבנתי את הטעות שלי זה היה מאוחר מידי כי הצבא לא רצה להתמודד עם אנשים כמוני. הייתי צריך להילחם במשך שנתיים וחצי כדי שהצבא רק יסכים לפגוש אותי לבדוק אם אני יכול להתגייס.

"בתקופה האחרונה פגשתי את ד"ר גדי לובין, הוא התרגש מהרצון שלי שאני רוצה להתגייס ובסופו של דבר התגייסתי לנח"ל החרדי וחשבתי שזה מתאים".

היום, הוא נשוי ואב לארבעה ילדים. ואם חשבתם שהוא זנח לגמרי את המסורות מבית אמא? טעות בידכם. בראיון סיפר שמוליק, כי הוא משמש כעקר בית במשרה מלאה, ורעייתו מפרנסת את בני הבית.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}