כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מי חושב ש'מעריב' יותר ציוני מ'ידיעות'?

לאחר גל ההסתה שמכה בעוצמה בציבור החרדי, מתברר כי ישנם אנשים מתוך המערכות המפנים אצבע מאשימה לעורכים העושים בחומרים ככל העולה על רוחם • האם זה יביא את השינוי?

אחת הכותרות הארסיות בעיתון. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
אחת הכותרות הארסיות בעיתון. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

ראיון שנערך ברדיו 'קול ברמה' עם כתב לענייני דת בידיעות אחרונות מעלה תהיות קשות בקשר לעבודת העריכה של אלו המתווים את הקו בעיתון.

מדובר בדברים שאמר עוד לפני הקריאה של דוברים חרדיים להחרימו, בשל מסע ההסתה שהוא מנהל, לטענתם, נגד החרדים. הכתב, החל לכהן ככתב לענייני חרדים ב'ידיעות אחרונות' רק לפני כמה חודשים.

במהלך עבודתו הביא הכתב כמעט אך ורק ידיעות מכפישות ובוטות במיוחד (בעיקר על הקשר שבין חרדים לבין עבירות על החוק, או על הקשר שבין חרדים לבין ענייני צניעות). כל הנ"ל, כמובן, מתוארים אצלו באופן עוין ומלגלג.

בשיחות עם חרדים הוא נוהג להתנצל שוב ושוב, ולהסביר כי כך מעוללים עורכיו לכתבות האובייקטיביות שהוא שולח למערכת. הוא נוהג להגיד שהחרדים אינם יודעים לדאוג ליחסי ציבור, והוא מרבה לשלוח אסאמסים קבוצתיים למקורותיו החרדיים, בנוסח: "הנה מחר יש לי דווקא הזדמנות לפרגן לחרדים, בואו תעזרו לי".

עקב בעיות אמינות אלה, מעדיפים בכירים חרדים רבים להימנע מכל קשר עמו.

בראיון לאבי מימרן מכריז הכתב הצעיר, כי מעתה יפעל אחרת מול המערכת שלו (אתם מוזמנים לנחש אם זה קרה... מאז הוא פרסם עוד כמה וכמה כותרות ענק צעקניות ואנטי-חרדיות בעליל, ואז כמובן התנצל בפני קומץ החרדים שעוד מדברים איתו והאשים שוב את עורכיו).

זה הציטוט המדויק מפי הכתב, באחד הבקרים בהם כותרת שלו פיארה את העיתון של המדינה:

"אחרי היום הזה אני בהחלט אחשוב פעמיים, בפעם הבאה שיגיע אליי כזה סיפור, ולו בגלל הצורה שבה הוא בהחלט הוצא מפרופורציות... כמו שהעיתונות בנויה מטרתה למכור כמה שיותר עיתונים ולכן היא מורחת כותרות. אני מודה שבפעם הבאה אני אחשוב פעמיים, אני אחשוב יותר, אם לפרסם כזה דבר. כי זה באמת מכפיש וכי לא מגיע לאנשים לקרוא כאלה כותרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}