כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בעקבות האסון בכרמל: זק"א מצטרף לכיבוי

חדש בזק"א: יחידת טרקטורוני כיבוי ע״ש קציני המשטרה שנספו באסון • ליטר מים יוזרק במהירות של 430 קמ"ש • בחסות האוליגרכים מיריאשווילי ומשקביץ

הטרקטורונים החדשים. צילום: זק"א
הטרקטורונים החדשים. צילום: זק"א

כהפקת לקחים מאסון השריפה ביערות הכרמל, מקים ארגון זק״א ׳יחידת טרקטורוני כיבוי׳ שתהיה מבוססת על מתנדבים שיקיימו משמרות סיור בתורנות ביערות הכרמל ובצפון.

זו תהיה יחידת תגובה מהירה ראשונית, שתצויד במערכת כיבוי חדשנית המורכבת על טרקטורון בעל ניידות ועבירות גבוהים, ונותנת את האפשרות להגיע לשריפות מהר ולהספיק לכבות את השריפות בזמן מוקדם.

בשלב ראשון, יופעלו 3 טרקטורונים במחוז צפון על ידי מתנדבי זק"א שיוכשרו לכך. בשלב שני, יופעלו טרקטורונים במחוזות נוספים.

היחידה תצויד בטרקטורוני כיבוי ייחודיים, עבירים בכל תנאי שטח ומאובזרים בציוד כיבוי חדיש העובד בלחץ של 'פולסים' – לחיצות המזריקות בחוזקה ליטר מים במהירות של 430 קמ"ש על ידי אנרגיה קינטית, בעלי מיכל של 50 ליטרים של מים, ללא חומר נוסף, הנותנים אפקט פי עשרה משיטות הכיבוי הנוכחים, נוחים ופשוטים מאד להפעלה. המים חודרים את מעגל האש ומכבים את השריפה תוך זמן קצר. בנוסף, ברגע בו נלחץ ה'פולס' הראשון, החום יורד ב-50% ומאפשר לכוחות ההצלה להתקרב לנפגעים.

יחידת טרקטורוני הכיבוי תיקרא על שמם של שלשת קציני המשטרה ז"ל שנספו באסון הכרמל, עת חרפו נפשם להציל חיים: תנ"צ אהובה תומר - תנ"צ ליאור בוקר - סנ"צ יצחק מלינה

השקת היחידה תתקיים בשלושים למותם של 44 הנספים באסון ז״ל, בערב מיוחד של הנצחה וזכרון בהשתתפות בני המשפחה, אח״מים, מפקדי משטרה, קציני כיבוי, אנשי מד״א, מפקדי ומתנדבי זק״א.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא יו"ר חבר הנאמנים של היחידה הבינלאומית של זק"א מיכאל מיריאשווילי, ויו"ר הקונגרס האירואסיה ד"ר אלכסנדר משקביץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}