המנוי אינו זמין: הנציגים החרדים עשו סוף להטרדות בטלפון
וועדת השרים אישרה את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, אשר אוסרת על שליחת פרסומות במסרונים, תכני חדשות או רכילות ללא אישור מפורש מהנמען
- יעקב גרודקה
- כ"ה כסלו התשע"ז
- 2 תגובות
(pixabay)
וועדת השרים אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, אשר אוסרת על שליחת פרסומות בטלפון ללא אישור.
על פי הצעת החוק תיאסר שליחת מסרונים המכילים פרטי פרסום, תכני חדשות או רכילות וזאת ללא אישור מפורש מהנמען. בנוסף, יאסר למפרסם להקים מערכת חיוג אוטומטי שמטרתה לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, כך שהנמען ישמע את דבר הפרסומת או את המסר כאשר יתקשר בחזרה לאותו מספר.
יוזם החוק חבר הכנסת מקלב אמר עם אישור החוק: "תופעת הטרדה של מפרסמים בלתי נסבלת, מחייגים לאנשים או שולחים הודעות עשרות פעמים שוב ושוב ביום ובאישון לילה, ומהווה הטרדה והפרעה חמורה, אני מקווה כי הצעת החוק תשים סוף לתופעה הקלוקלת הזו".
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ההוראות האמורות בחוק מדברים על פרסום מסחרי ולא על מסרונים חדשותיים או תכני ורכילות ולכן מוצע לאסור גם הטרדות מסוג זה.
תופעה נוספת שנועדה לעקוף את החוק הקיים נכתב בהצעת החוק, היא של מקרים בהם המפרסם מחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי ומנתק את השיחה, על מנת לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, והמפרסם ירוויח מעצם ההתקשרות של הנמען בחזרה לאותו מספר, יצוין כי הצעת חוק זו באה לאור פניות חוזרות ונשנות מהציבור הרחב ללשכת חבר הכנסת, לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 30א לחוק כך שגם תכני חדשות או רכילות יוגדרו כדברי פרסומת שהאיסורים הקבועים בסעיף יחולו לגביהם.
על פי הצעת החוק תיאסר שליחת מסרונים המכילים פרטי פרסום, תכני חדשות או רכילות וזאת ללא אישור מפורש מהנמען. בנוסף, יאסר למפרסם להקים מערכת חיוג אוטומטי שמטרתה לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, כך שהנמען ישמע את דבר הפרסומת או את המסר כאשר יתקשר בחזרה לאותו מספר.
יוזם החוק חבר הכנסת מקלב אמר עם אישור החוק: "תופעת הטרדה של מפרסמים בלתי נסבלת, מחייגים לאנשים או שולחים הודעות עשרות פעמים שוב ושוב ביום ובאישון לילה, ומהווה הטרדה והפרעה חמורה, אני מקווה כי הצעת החוק תשים סוף לתופעה הקלוקלת הזו".
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ההוראות האמורות בחוק מדברים על פרסום מסחרי ולא על מסרונים חדשותיים או תכני ורכילות ולכן מוצע לאסור גם הטרדות מסוג זה.
תופעה נוספת שנועדה לעקוף את החוק הקיים נכתב בהצעת החוק, היא של מקרים בהם המפרסם מחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי ומנתק את השיחה, על מנת לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, והמפרסם ירוויח מעצם ההתקשרות של הנמען בחזרה לאותו מספר, יצוין כי הצעת חוק זו באה לאור פניות חוזרות ונשנות מהציבור הרחב ללשכת חבר הכנסת, לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 30א לחוק כך שגם תכני חדשות או רכילות יוגדרו כדברי פרסומת שהאיסורים הקבועים בסעיף יחולו לגביהם.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות