כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ימי ההסתה: 45% מבעלי פטור נפשי מצה"ל הם חרדים

קבלו את מנת ההסתה היומית: 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר בכותרתו הראשית על 'תרמית הפטורים מצה"ל' • לפי העיתון, "נתוני הגיוס לצה"ל חושפים עובדה מדהימה: 45 אחוז מבעלי פטור נפשי הם חרדים" • הפרשן של העיתון, נחום ברנע, תוקף את נתניהו וברק, בטור מיוחד: "נכנעים, נמאסתם"

הכותרת הראשית של 'ידיעות', הבוקר
הכותרת הראשית של 'ידיעות', הבוקר

מנויי 'ידיעות אחרונות' (וכתב האתר, האחראי על סקירת עיתוני הבוקר, נאלץ בשל עבודתו להיות מנוי) רגילים בשבועות האחרונים לקבל את מנת ההסתה היומית נגד הציבור החרדי, באמצעות כותרת זועקת, שחורה או אדומה.

הבוקר (ב), מתנוססת כותרת ההסתה הקבועה מעל גבי עמוד השער במילים: "נתוני הגיוס לצה"ל חושפים עובדה מדהימה: 45 אחוז מבעלי פטור נפשי הם חרדים". בצה"ל מסבירים: הם גילו שפרופיל 21 מאפשר לעבוד ולא מחייב ללמוד.

בטור שמפרסם הפרשן הבכיר של העיתון, העיתונאי נחום ברנע, תחת הכותרת "נכנעים, נמאסתם", הוא מפנה את חיציו כלפי בנימין נתניהו ואהוד ברק, ומספר לקוראים על הרקע להסתה ומה באמת מפריע לו ולעורכי העיתון: "כשהם ישחקו סוליטר בבית אבות בקיסריה, החרדים יהוו 20 אחוז מהאוכלוסיה בישראל".

הפעם, מערכת העיתון עורכת חלוקת נטל שווה (אולי בשל הביקורת הגדולה על עקיבא נוביק), והטילה את המלאכה על הכתב יוסי יהושע, ובכפולה הפותחת של העיתון, תחת הכותרת "גם נפשם אומנותם", מובאים הנתונים, כולל ראיונות עם חרדים וראשי הצבא.

ראש אגף כח אדם בצה"ל מצוטט בכתבה: "דווקא מהחרדים היינו מצפים שינהגו ביושר". ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה: "הנתונים שנחשפו לא פחות ממדהימים ומנפצים את הסטיגמה הקיימת ביחס לשיעור ההשתמטות על רקע נפשי בקרב האוכלוסיה החילונית".

בהמשך מתריע ראש אכ"א כי בשנת 2020 - חמישית מהמועמדים לגיוס יצהירו 'תורתם אומנותם'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}