כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'ועדת הגיור' התכנסה ודנה: איך פותרים את הפלונטר

אוי לו מיוצרו ואוי לו מיצרו: הגר"ש עמאר כינס היום לראשונה את ועדת הגיור, שדנה כיצד ניתן לפסול ולהכשיר כאחת את הגיורים הצה"לים • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד בלעדי מהמפגש הראשון וסיקור נרחב של כל ההתפתחויות בפרשה

ישיבת הוועדה, היום. צילום בלעדי: יעקב כהן
ישיבת הוועדה, היום. צילום בלעדי: יעקב כהן

הראשון לציון, הגר"ש עמאר, מינה בסוף השבוע שעבר ועדה לבדיקת גיורי צה"ל בניסיון להביא פיתרון למשבר סביב חוק הגיור.

בראש הוועדה עומד הגר"נ בן שמעון, ראש אבות בתי הדין בתל אביב. חבריה הנוספים יהיו הגר"ש אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית, והגר"א דרשוביץ, אב בית הדין הרבני של באר-שבע.

הוועדה שהקים הרב הראשי נועדה לסייע במאמצי ש"ס לקרקע את הצעת חוק הגיור הצה"לי, שעברה ביום רביעי האחרון בקריאה טרומית, אך גם כדי לאפשר לו להמשיך ולטפל בענייני הגיור, לאחר שבמכתב לנתניהו איים להתפטר מכל עיסוק בתחום הגיור.

הנוסחה הזאת אמורה להבטיח את מעמדם של אלפי גיורים שמתבצעים ובוצעו בצבא, ומצד שני למנוע את הבאתו לקריאה ראשונה של חוק המחליש את סמכות הרבנות הראשית.

'העניין הטכני', כפי שמגדירים אותו בלשכת הגר"ש, במשבר הגיור הנוכחי היא הדרישה מהרב עמאר לאשר את תקפותן של יותר מ-4,000 'תעודות המרה' שניתנו בשנים האחרונות לחיילים במסלולי הגיור הצבאיים, ומאשרות את גיוריהם.

באחרונה, במסגרת דיון בבג"ץ נגד הרבנות הראשית, התברר כי כתוצאה מתקלה, תעודות אלה לא נחתמו בידי 'ראש העדה הדתית', הגר"ש עמאר, כפי שמתחייב.

הגר"ש, שנמצא בין הפטיש לסדן, מבקש למצוא פתרון יצירתי למצב הסבוך אליו נקלע. מצד אחד, העדויות המזעזעות המגיעות ממערך הגיור של צה"ל, על גיורי אינסטנט, לא יכולות לעבור בשתיקה, ומצד שני, הרב הראשי לא יכול לפסול את הגיורים של רשות ממלכתית אחרת, במקרה דנן, הרבנות הצבאית שהכשירה את הגיורים.

ואיך יפתרו את הבעיה? נו, כרגיל, באמצעות וועדה.

הוועדה אמורה להחליט איך לאכול את העוגה (להכשיר את גיורי צה"ל) ולהשאיר אותה שלמה (לבדוק שהגיורים יבוצעו כהלכה).

אלו מסקנות תנפיק הוועדה שהחלה את דיוניה? קשה להעריך, כנראה בשביל זה צריך להיות לפחות אב בית דין בעל ניסיון רב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}