כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גפני ליועץ המשפטי: "לאן נעלמו אנשי הרוח?"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על מאבק רמות-השבים בתושבים החרדים, משגר ח"כ משה גפני מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה • ויש גם אזכור ל'מכתב הרבנים'

הדבר נוגד כל ערך. ח"כ גפני
הדבר נוגד כל ערך. ח"כ גפני

על שולחנות אישי הציבור ברחבי הארץ נערמים עוד ועוד מקרים של התנכלות לתושבים דתיים וחרדים, על-ידי תושבים חילונים.

הכפר השקט: מלחמה נגד התחרדות

בשבוע שעבר נחשף ב'בחדרי חרדים', על ידי העיתונאי יקי אדמקר, סיפורן של משפחות חרדיות המתגוררות ביישוב 'רמות השבים', הסמוך להוד השרון. המשפחות נאלצות בתקופה האחרונה להתמודד עם מאבק של התושבים נגד מגוריהם במקום.

חברי 'ועד הפעולה' של כפר רמות-השבים, הסמוך להוד השרון, הודיעו על קיומו של כנס בימים הקרובים במטרה להסביר לתושבים מדוע כל אחד צריך לפעול נגד הסממנים הדתיים הקיימים בכפר.

בימים האחרונים נתלתה במקום מודעה תחת הכותרת: "לפעול בכל דרך חוקית נגד ההתחרדות".

במכתב שמשגר יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, הוא מבקש את התערבותו בעניין, כדי למגר במהירות האפשרית את התופעה החמורה.

גפני כותב: "השבוע מתארגנת בישוב 'רמות השבים' אסיפה כדי למנוע מאזרחים חרדים לגור במקום. אמנם חרדיות איננה גזע, דת או מין, אך ברור לחלוטין כי הדבר נוגד את החוק ומהווה הפרה בוטה של כבוד האדם וחירותו, שוויון, וכל ערך עליו מושתת חברה מתוקנת".

בתוך הסערה מזכיר גפני את מכתב הרבנים, המתנגדים למכירת דירות לערבים. "לעת הזו, בה התפרסם מכתב הרבנים אשר הסתייגו ממנו בפומבי גדולי התורה ואישים רבים, לא שמעתי אי מי מ'אנשי הרוח', אמנים, משפטנים ואנשי ציבור אשר יביעו עמדה כנגד הניסיון למנוע מציבור חרדי להתגורר במקומות שונים בארץ הזאת", כותב גפני.

האם היועץ המשפטי יעשה משהו בנידון או יסתפק בתגובה מסוג "קיבלתי את מכתבך"? ימים יגידו. עבור התושבים הדתיים ברמות השבים, יש בכך השלכות רבות.

[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}