כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המפכ"ל הבא: יוחנן דנינו, בוגר ישיבת 'אור עציון'

לאחר שבועות מתוחים בצמרת המשטרה, הודיע השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ': המפכ"ל הבא - ניצב דנינו • כנגד מינוי דנינו, בוגר ישיבה, הוגשו עתירות לבג"ץ

המפכ"ל הנכנס, יוחנן דנינו
המפכ"ל הנכנס, יוחנן דנינו

משלושה יצא מפכ"ל: ניצב יוחנן דנינו יהיה מפכ"ל המשטרה ה-17 של מדינת ישראל. כך הודיע בצהריים (יום א') השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'.

דנינו נולד באשקלון ולמד בישיבת אור עציון. שירת בצה"ל בחטיבת הצנחנים ולאחר שירותו הצבאי למד משפטים באוניברסיטת תל אביב במהלך הלימודים הצטרף לשורות המשטרה ובתפקידו הראשון ב-1982 כיהן כמפקד בסיס מתנדבים של המשמר האזרחי, בתום לימודיו שירת כתובע משטרתי וכקצין חקירות במרחב השרון.

"הקדמתי את ההמלצה על המפכ"ל הבא כדי לייצב את הארגון, לאחר הטלטלה שעבר לפני שבועות מספר. אני מביע את הערכתי הכנה לכל אחד מהמועמדים, הבחירה בין המועמדים לא היתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים והבחירה הייתה בין הטובים ביותר", אמר אהרנוביץ', והדגיש כי התייעץ עם שרים ובכירים במשטרה לפני קבלת ההחלטה.

השר לביטחון פנים שיבח את דנינו, המכהן כמפקד המחוז הדרומי במשטרה: "המפכ"ל המיועד הוא קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי וחקירתי מגוון ועשיר. יש לו כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את משטרת ישראל להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה ובפני מדינת ישראל".

בתחילת דבריו אמר השר אהרונוביץ', כי המינוי צריך לקבל את אישור הוועדה למינוי בכירים, בראשות השופט טירקל. הוא אמר כי עדכן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני שהכריז על המינוי.

אהרונוביץ' שיבח את רב-ניצב דודי כהן: "המפכ"ל הנוכחי הוא מהמפקדים הטובים של משטרת ישראל, שהוביל בהצלחה רבה את תהליך בניין הכוח, הוא פעל במהלך ארבע שנים מורכבות ביותר. אני מאחל לו עוד שנים רבות של תרומה לחברה ולמדינה. המפכ"ל הנוכחי ייהנה מגיבוי ומשיתוף פעולה מלא מצדי עד ליום האחרון של כהונתו. אני משוכנע שתהליך ההיערכות לכניסת המפכ"ל הבא לתפקידו לא יפגע בעבודה השוטפת של משטרת ישראל וסגל הפיקוד הבכיר".

אהרונוביץ' זימן ללשכתו בסביבות 11:00 את המועמדים הבולטים - הניצבים שחר איילון, יוחנן דנינו ואילן פרנקו, ובישר להם על ההחלטה, לא לפני שנטל מהם את הטלפונים הסלולאריים למניעת הדלפות.

הבוקר כבר הוגשה עתירה לבג"ץ כנגד מינויו של דנינו והחיפזון 'להכשיר' אותו לכהונת המפכ"ל, זאת לאחר שהיה מעורב בפרשיית חיסול שני סוכנים סמויים לפני כארבע שנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}