כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האדמו"ר השתטח על קברי האבות • תיעוד יהודי

מאות מחסידי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הסתופפו בחברון, תחת הנהגת האדמו"ר • וגם: אלו טלפונים קיבל האדמו"ר מארה"ב שגרמו לו לצאת חוצץ כנגד 'מכתב הרבנים'

האדמו"ר השתטח על קברי האבות • תיעוד יהודי
יצחק לב ארי מהיר חימה

כשהוא מלווה במאות מחסידיו הגיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, לקברי האבות בחברון, בכדי להעתיר בתפילה על המצב בו שרוי עם ישראל. העליה לקבר שתוכננה מזה זמן רב, תוכננה למוצאי השבת האחרונה, בכדי לפתוח את שבועות 'שובבי"ם ת"ת', בעליה רוחנית.

החסידים שרו שירי דבקות בסמוך לציון, ושמעו דברי תורה מהאדמו"ר.

יצויין כי לפני כיומיים, התבטא האדמו"ר על מכתב הרבנים "בדבר שהגיע מתוך טיפשות. המכתב שם בסכנה את חייהם של יהודים בחוץ לארץ".

הדברים נאמרו באירוע קבלת פנים שנערך לכבודו בו נטלו חלק שר התחבורה, ישראל כץ, שר הפנים אלי ישי, שר הדתות יעקב מרגי, שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, שלושה ח"כים בקדימה וסגן שר החינוך, מאיר פרוש. במקום נכחו גם ראש אגף הלוגיסטיקה בצה"ל האלוף אבי זמיר, שוטרים, אנשי העסקים אילן בן דב וג 'קי זקן וכן העיתונאי שלום ירושלמי.

אביו של האדמו"ר, הרב חיים פינטו, רבה של אשדוד, חתם על המכתב אך נסוג בו מחתימתו זמן קצר לאחר הפרשה התפרסמה. הוא טען כי לא היה מודע לתוכן האמיתי של המכתב.

"מאז המכתב מגיעים אלי יהודים מבוהלים, מספרים לי שהעיתונים בחו"ל מלאים בכתבות על מה שקורה בישראל. אין הרבה גזענות נגד יהודים בארה"ב כיום, אז מה רוצים יוזמי המכתב? שיעשו ליהודים בעיות בזמן שיבואו להתגורר ולשכור דירה בניו יורק או בכל מקום בעולם?"





























img alt="" src="https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/310225/_imagebank_orig_orig_7617a7aed98e4c3abbf5ed8f574bc457.jpg"








































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}