כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פתרון למצוקה? סלקציה לפי ישיבות

מצוקת הדיור החרדית, מובילה לפתרונות שהופכים להזויים יותר ויותר: לפרויקט 'נתיבות החדשה' יתקבלו רק בחורים מישיבות מסוימות • וגם: כך התאחדה פוניבז'

בניין בבניה. תמונת אילוסטרציה
בניין בבניה. תמונת אילוסטרציה



מצוקת הדיור בציבור החרדי הולכת וגוברת בשנים האחרונות, אבל מתברר שיש המוצאים פתרונות בלתי שיגרתיים לניפוי של מחפשי הפיתרונות.

איך פותרים? באמצעות הקמת ועדה שתערוך סלקציה יחודית, כמוה עוד לא נראתה גם בפרויקטים המחמירים ביותר. סלקציה לפי ישיבות.

לא מאמינים? עברו לשורות הבאות.

קהילה חרדית חדשה תקום לצד העיר נתיבות, ביוזמת ועדת הדיור של סיעת דגל התורה. בימים האחרונים ביקר חבר הוועדה, יחד עם נציגים נוספים, בבית גדולי ישראל וקיבל את ברכתם למהלך.

על פי התכנון, אברכים, בוגרי הישיבות פוניבז', כנסת יצחק ותושיה בתפרח, יעברו את בדיקת הוועדה, שתבדוק כי הם אכן מתאימים להיקלט בשכונה - וכל אחד מהם יהיה רשאי לרכוש דירה תמורת 400 אלף שקל, מתוכם חצי בהלוואה מהבנק, בתנאים מיוחדים שהשיגה הוועדה.

בימים האחרונים נכנסו ראשי הוועדה לביתם של גדולי ישראל וקיבלו את ברכתם. חבר הוועדה, הרב מנחם כרמל, אומר בראיון ל'מוקד הציבור', שם נחשפו הפרטים המלאים: "הגרי"ש והגראי"ל מעודכנים בכל הפרטים של התוכנית. הם נתנו את ברכתם לפרויקט".

הפרויקט יוצא לדרך לאחר רישום ראשוני עם ישיבות אלו. עד כה נרשמו כ-180 אברכים.

האברכים עברו את בדיקות הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך כך, שחבריה הם ראשי הישיבות, ולאחר שעברו את בדיקותיה נכנסו לרשימה של השכונה החרדית החדשה בעיר נתיבות.

לטענתו של הרב כרמל, השאיפה היא להקים מוסדות וכוללים שישמשו את המשפחות הצעירות שיגרו במקום לכל אורך חייהם.

"אנחנו הולכים על פי הנחיות של מרנן ורבנן", אומר הרב כרמל. "מדובר באברכים מהאיכות הטובה של היהדות החרדית".

הערב (א') יתקיים כינוס בכולל פוניבז', לשם יגיעו נציגי הוועדה וראשי הישיבה, כדי להסביר לאברכים מהן ההתחייבויות והדרישות בהרשמה הסופית לפרויקט. יש לציין, כי מדובר בפעם ראשונה בה שני הצדדים בישיבה מתאחדים, ללא כל ויכוח.

בתוך כך, כרמל מציין כי אמש קיבל את ברכת הגראי"ל והרגי"ש פעם נוספת. "הגראי"ל ברך ואמר: 'טוב מאוד. זאת הדרך'. הגרי"ש ברך אף הוא על המהלך".

סייע בהכנת הכתבה: 'מוקד הציבור'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}