כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"זאת הייתה שבת מחזקת מאוד" • שבת בנתב"ג • וידאו

חרדים שנחתו משוויץ לפני כניסת השבת - שבתו בנתב"ג • משפחות עם ילדים התארחו בכפר חב"ד • "החבר'ה ישנו על מיזרונים", מתאר איש זק"א שקיבל את פניהם. "הייתה שבת לתפארת"

נוסע בנתב"ג. צילום אילוסטרציה
נוסע בנתב"ג. צילום אילוסטרציה





"זו הייתה שבת מחזקת מאוד", אומר בערלה יעקובוביץ, איש זק"א, דקות ספורות לאחר צאת השבת שעברה על עשרות שומרי מצוות שנחתו משוויץ, דקות אחדות לפני כניסת השבת - ונאלצו לשבות את השבת בנמל התעופה ע"ש בן גוריון.

הטיסה משוויץ איחרה: 80 חרדים נתקעו בשבת בנתב"ג

"היה חבל על הזמן", הוא אומר. "למי שמגיע הרבה תודה, זה למסעדת 'שטייסל', שהגיעו לנמל לפני שבת עם מנות אוכל לשלוש סעודות, ולמאפיית 'הצבי' ששלחה עוגות וחלות בכמות שהספיקה לכל השבת".

יותר מ-80 יהודים שומרי תורה ומצוות, מרביתם חרדים, יצאו בטיסה שהמריאה משוויץ לישראל בשעות הצהרים. הטיסה, שהייתה אמורה להמריא בשעת בוקר מוקדמת, התעכבה והמטוס המריא בפועל רק בצהרי היום. לנוסעים התברר כי המטוס ינחת דקות אחדות לפני שבת - דבר שהצריך התארגנות.

צוות המטוס פנה לרשות שדות התעופה בישראל, שם יצרו קשר עם הרב אלמליח, רב הרשות, שהפעיל מיד את חסידי חב"ד בלוד, בהם חיים גלינסקי וצוות 'זק"א 770', שמיד החלו לארגן את השבת עבור הנוסעים שיאלצו להישאר בנתב"ג.

המטוס נחת בשעה 15:55. חלק מהנוסעים, אלה שהיו עם ילדים קטנים, יצאו במהירות לכפר חב"ד, שם אורגנו להם דירות, והם התארחו אצל אנשי הכפר.

קבוצה אחרת, נאלצה להישאר בשדה התעופה, אך גם שם השבת הייתה מרוממת. הנוסעים שהו באולם מיוחד שרשות שדות התעופה הקצתה עבורם.

את תפילות השבת הם ערכו בבית הכנסת של שדה התעופה. "כולם ישבו יחד סביב השולחן. שרו, והייתה כאן שבת לתפארת", מתאר בערלה, שהגיע אל הנמל במיוחד כדי לסייע לנוסעים בארגון האוכל והשבת.

"ישראל גדולסקי, מפקד מרחב שרון של זק"א, ארגן כאן לפני שבת 80 מזרונים. כולם הוכנסו בתוך אולם מיוחד, והחבר'ה ישנו עליהם. מיד עם צאת השבת, כולם רצו לשרוולים כדי לקבל את המזוודות - ולנסוע הביתה".



אמבולנסים של זק"א מעמיסים את האוכל לשבת תרומת מסעדת 'שטיסל'; צילום: עוזי ברק







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}