כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חיי אדם- לא מוכן

חיי אדם- לא מוכן

חיי אדם: רוני הספר (ג'ינו)



סדר יום:

6:00- מתעורר.

6:15- תפילת שחרית.

7:00- מפזר את הילדים במוסדות.

8:00- ארוחת בוקר.

8:30- לימוד דף היומי וכתיבת ספר על תרבות מרוקו

10:00- עולה לירושלים, מתחיל את עבודתו.

16:00- תפילת מנחה.

16:20- שיעור יומי קצר ולאחר מכן תפילת ערבית.

17:00- חוזר לעבודה.

20:00- מתנדב לשיקום נוער בירושלים.

21:00- חוזר למעלה אדומים.

23:00- אוגרים כוחות, הולך לישון.

כמה מילים על רוני ג'ינו:

רוני בן 38 ואב ל5, יליד הארץ, תושב מעלה אדומים. לשעבר התגורר בשכונת גילה בירושלים. בגיל 24, כבחור נשוי הוא הוביל מהפך של חזרה בתשובה. מלבד עיסוקו כספר רוני משמש כיו"ר ארגון 'אהבת כל ישראל' שתומך במשפחות נזקקות אשר אין בידם את היכולת לרכוש תרופות יקרות.

כילד התגורר בשכונת קטמון בירושלים ולמד בישיבה התיכונית קרית נוער. במהלך השנים בישיבה קיבל את הכלים לחזרה בתשובה ובגיל מאוחר יותר פתח את ארגון החסד.

איך הפך להיות ספר?

כשלמד בשיבת קרית נוער נכחו בישיבה 1500 בחורים. הצוות הרוחני הקפיד מאד על תספורת ראויה אצל הבחורים. בן 15 היה כשבא אליו בחור בישיבה עם מכונת תספורת וביקש שיספר אותו.

ומאז הכל היסטוריה.

בתחילת דרכו היה לוקח חצי שקל על תספורת ובמהלך ההפסקות היה מספר את בחורים בישיבה, תוך שנה מאז החל הצוות בישיבה נעמד בתור להסתפר אצלו.

בגיל 17, נשלח על ידי אביו לקורס בבית ספר גבוה לעיצוב שיער אצל דינה בירושלים שהייתה מורה של גדולי הספרים בניהם שוקי זיקרי.
אך עם הזמן נחשפתי לעולם החילוני והתחלתי לעבוד גם עם נשים. נהפכתי להיות מדריך בבית הספר והיה לי יומן לקוחות מכל העיר. בגיל 18 התגייס לצבא בשלהי מלחמת המפרץ נפל טיל בצ'ק פוסט בסמיכות לבסיס של רוני. בלע כדורים של גז עצבים מכיוון שיצא כרוז בבסיס שהטיל היה כימי.

בהיותו רגיש לכדור מסוים, איבדתי את הכרה והתעלפתי. השיניים הקדמיות שלי נשברו ואושפז ברמב"ם במשך שבוע. היה בסכנת חיים ובנס יצא מהסיבוך. פלטו אותי מחיל האוויר ונשלח לפיקוד מרכז.

מפה התחיל הניצוץ שקיבל את חיי בפעם השנייה במתנה, הפסקתי לעבוד עם נשים ומכאן התחיל הליך החזרה בתשובה עד להיות כהיותו אדם דתי.



אבי נתן לי את החנות בשמואל הנביא. התחלתי לעבוד בערבים אחרי הצבא. נחשפתי לציבור החרדי שלא הכרתי אותו מימיי. המשיך להעמיק את החזרה בתשובה שלי.


בית הכנסת

ב2001 עבר אחרי היריות על שכונת גילה למעלה אדומים בהמלצת ר' דוד אבחוצירא. הגעתי לשכונה נטולת דת, וכך עם הקשרים עם הרבנים ואישי הציבור הקים מרכז תורני בשכונה בו משולבים שיעורי תורה, תפילות בכל יום בהם משתתפים בעלי בתים, נשים ונוער.

בשבת הגיע שוטר להתפלל עם התפילין בתמימות. אנשים היו מגיעים עם פלאפונים לבית הכנסת ובשמחות הגיעו עם רכבים. בתוך כך החל לשלב מרצים ורבנים ובעדינות הוחדר לתושבים את היהדות ואת כללי ההלכה.

ארגון תרופות

את הארגון הקים לפני 25 ר יורם ברוכיאן היה מנהל קו יצור בחברת טבע. דרך המספרה הכרנו אחד את השני. התחלנו לגייס תרומות מחו"ל ומהארץ יחד עם שילוב של כנסים ומרצים לקירוב כמו הרב אזרחי והרב נויגרשל.

ספר

בסוכות תשס"ה הגיע עשיר חרדי שנתקע בלי כסף, בשעה 22 ושאל אותי אם אפשר להסתפר אך הוא התעקש לשלם באותו היום. שלחתי אותו לכספומט. לאחר שהוא יצא נכנס אברך יקר שעבר ניתוח קשה בראש בוכה בדמעות וסיפר שאשתו ילדה לפני דקות אחדות ואין לו כסף.

באותו הרגע חוזר העשיר. נזכרתי שאין לו ילדים. אמרתי לעשיר אתה תהיה סנדק של התינוק ותשלם את הוצאות הברית ותתמוך בו שנה.

העשיר החל לבכות בהתרגשות רבה ועד היום הוא תומך באברך אב ל4 ילדים.

המוטו

לקחת אנשים מהרחוב ללא מקצוע אחרי שנפלטו ממסגרות וללמד אותם אומנות ולשלוח אותם לחיים. ב"ה אחרי 20 שנה מקצוע יצאו ממני מספר רב של תלמידים שניים מהם מוצלחים מאד מחזיקים מספרות עם מספר רב של לקוחות בניהם, אחי וידידי יהודה חי- ספר בירושלים.

ב2001, במהלך האינתיפדה השנייה. הגיעו לביתי לפנות בוקר אנשי שב"כ וטענו כי אני שותף לארגון "כך". מסתבר שמספר פעילים שהיה להם מעצר לא להיכנס לירושלים קיבלו אישור בבית המשפט להסתפר אצל ספר חרדי ושם הזכירו את שמי למחרת ירושלים כוסתה בפשקווילים ומודעות רחוב כגון כהנא צדק ודברי גנות על אנשי השלטון וכך אחרי מעקבים הגיעו אליי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}