כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גופת בנו של הנוכל מיידוף - נשרפה

בנו של ברנרד מיידוף, מי שזכה לתואר המפוקפק "הנוכל הגדול ביותר בכל הזמנים", התאבד ומשפחתו החליטה לשרוף את גופתו • 'מתעסקים' ניסו להציל את כבוד המת - ללא הצלחה

ברנרד מיידוף
ברנרד מיידוף

ארצות-הברית קיבלה בתדהמה את התאבדותו של מארק מיידוף, בנו של איש הפיננסים ברנרד מיידוף, מי שזכה לתואר המפוקפק "הנוכל הגדול ביותר בכל הזמנים", שזעזע מוסדות יהודיים רבים שהפקידו בידיו כספים, כשביצע את ההונאה הגדולה ביותר בתולדות 'וול סטריט', ואשר מרצה כעת עונש מאסר של 150 שנה.

אולם התדהמה של הקהילה היהודית גברה כאשר התברר, כי בני משפחת מיידוף החליטו לשרוף את הגופה ולוותר על קבורה יהודית.

ארגון 'מתעסקים', הפועל בניו יורק, החליט לנסות להציל את כבוד המת ופנה למספר גורמים הקשורים למשפחה בהצעה לערוך למארק קבורה יהודית על חשבון הארגון.

יוסי מרגרטן, מראשי ארגון 'מתעסקים', סיפר ל'בחדרי חרדים': "המשפחה לא רצתה לשמוע על שום קבורה, חוץ מאשר שריפת הגופה ועריכת טקס פרטי, אפילו לא טקס לוויה כפי שנהוג אצל הגויים. ניסינו לבדוק את העניין עם עורכי דין שמתמחים בנושאים אלו, מתוך מחשבה שאולי במקרה והמת לא הותיר צוואה מפורשת שבה ביקש שישרפו את גופתו, החוק מאפשר כפייה של קבורה יהודית מתוקף היותו יהודי.

"יצרנו קשר עם בתי לוויות שאמרו כי הם מוכנים לתרום הכול בחינם - ואפילו חלקה, ולו רק כדי למנוע את שריפת גופתו של עוד יהודי. לצערנו הרב, שום דבר לא עזר. אשתו קריסטינה שהסתגרה בביתה, יצאה ביום שני בהודעה לתקשורת כי גופתו של בעלה מרק נשרפה כנהוג אצל חלק מהגויים, וכי לזכרו נערך טקס פרטי.

"לצערנו פשט הנוהג לשרוף את הגופה גם בקרב היהודים החילונים, בעיקר בקרב אלו שנשואים ללא יהודים. אנחנו מנסים לעשות הכול כדי שזה לא יקרה, ובמקרים רבים אנחנו אפילו מצליחים", אומר מרגרטן.

ברנרד מיידוף, אביו של המת, אפילו לא הגיש בקשה לצאת ללוויה של בנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}