כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ועדת ששינסקי מתפרקת • 2 חברים השהו עצמם

בעקבות בעיות המימון בפרוייקט 'תמר', טוענים מנכ"ל משרד התשתיות והאחראי על תחום הנפט במשרד כי עלול להיווצר משבר לאומי • סאגת ששינסקי מסרבת להסתיים

קידוח
קידוח

בפעם המי יודע כמה, ועדת ששינסקי ממשיכה לנפק כותרות, בעיקר במובן השלילי.

היום (ה) הודיעו שניים מחברי הוועדה - מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, והאחראי על ענייני הנפט והגז יעקב מימרן - כי הם משהים את חברותם בוועדה באופן זמני, עד שימצא פתרון לבעיית המימון של פרוייקט 'תמר'.

כזכור, בימים האחרונים פרסמו הזכיינים ב'תמר' כי הם מתלבטים בקשר להמשך פיתוחו של הפרויקט, כאשר בעקבות ההמלצות הצפויות של ועדת ששינסקי להעלאת התמלוגים – יקשה עליהם להשיג מימון לפרויקט שיהפוך לריווחי פחות.

בעקבות ההכרזה, זכו הזכיינים לקיתונות של ביקורת חריפה מצידו של שר האוצר, יובל שטייניץ.

היום שלחו שני החברים (מתוך ששה בסך הכל) מכתב ליו"ר הוועדה, פרופ' איתן ששינסקי, בו הם כותבים כי בעקבות דחיית בקשתם לכינוס חירום של הוועדה בנושא המימון ל'תמר', הם משהים את חברותם לעת עתה.

בנוסף הדגישו השניים במכתבם כי לפגיעה בפרויקט 'תמר' עלולות להיות השלכות לאומיות, זאת מכיוון שעל פי הצפי, בשנת 2013 לערך ידלדלו המאגרים הקיימים, ומאגר 'תמר' יהפוך לחיוני ביותר.

ממשרד התשתיות מסרו, כי הם מקווים למצוא פתרון לבעיית 'תמר' כבר במהלך השבוע הבא, פתרון שיוביל בחזרה את צמח ומימרן לשותפות בוועדה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}