כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"איימנו להרוג אותו" • מצמרר

כנופיית עבריינים שדדה איש עסקים חרדי • השלל: 105 אלף דולר, שעונים ותכשיטים • האמצעים: "יצחק דרורי אמר שיש לחרדי הזה מיליון דולר בבית. זה הדליק אותנו"

חרדי פורט כסף. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90
חרדי פורט כסף. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90



יצחק דרורי, מבכירי העבריינים בארץ ומי שזכה לכינוי 'המוח' ואף הוציא שני ספרים רבי מכר על עלילותיו, לא האמין שזה קורה לו. לפני כמה שבועות הוא ישב בביתו ברחוב האפרסמון בירושלים והחל להתאמן על צילינדרים של מנעולים.

בעיצומו של האימון, נשמעה דפיקה על הדלת: "משטרה". כמה שעות לאחר מכן דרורי כבר היה בחדר החקירות של ימ"ר לכיש, כחשוד בשורה ארוכה של מעשי שוד אכזריים, בינהם שוד של איש עסקים חרדי בן 54 מירושלים.

קצין המשטרה הסביר לדרורי את החשדות נגדו. דרורי נראה די נינוח וניסה להסביר לקצין שהוא לא פראייר ושהם טעו בכתובת. "אתה יודע, כתבתי ספר על איך עד מדינה הפיל אותי כאשר הקליט אותי בפרשה שבה הייתי מעורב", הוא אמר לו.

לפני כחצי שנה, לפי החשד, חבר דרורי לכנופיה קווקזית אלימה, שחבריה בשנות ה-20 לחייהם ורובם גרים בשדרות.

"יצחק הביא לנו את התוכניות היכן כדאי לפרוץ, ולמי יש כסף. בעיקר על חנויות תכשיטים, חלפנים וזקנים שמחזיקים המון כסף מזומן בבית", סיפר עד המדינה ס', כבן 25, שהפליל את "המוח".

"הוא נראה כמו סבא חביב"

בין המארחים שזכו לביקור הפורצים, עליהם דיווח עד המדינה, חברי הכנופיה שדדו איש עסקים חרדי בן 54 מירושלים, שעמד בראש עמותה שעסקה במתן גמילות חסדים, ואשר כונה בשם "הבנק".

האיש החזיק אלפי דולרים בבית, ודרורי, לטענת החוקרים, מסר לכנופיה מידע על פעילות האיש.

על פי החשד, דרורי שילם 5,000 דולר למקור שלו, אשר גילה לו על הכסף שיש בביתו של "הבנק". חברי הכנופיה הגיעו לביתו של האיש, הכו אותו, שברו לו שתי צלעות, גרמו לו לאיבוד הכרה וגנבו ממנו סכום של 105 אלף דולר, שעונים ותכשיטים.

"הרבצנו לו מכות רצח", מסר עד המדינה, "ידענו בדיוק היכן הוא מחביא את הכסף בבית. הוא ניסה להתנגד, סתמתי לו את הפה במגבת ואיימנו להרוג אותו אם ימשיך לצעוק. כשהוא התנגד, קשרנו לו את הרגליים בחוט חשמל שהבאנו. שברנו לו את הצלעות עד שהוא איבד את ההכרה. יצחק היה זה שנתן לנו את הכתובת של האיש וסיפר לנו על הכסף שיש לו. הוא צייד אותנו בכלי פריצה והסביר לנו איך לבצע את הפריצה. יצחק אמר שיש לחרדי הזה מיליון דולר בבית. במזומן. זה הדליק אותנו".

בעימות שנערך בין עד המדינה לחברי הכנופיה, חלקם הכחישו את המעשים שיוחסו להם ואחרים שמרו על זכות השתיקה. "דרורי העדיף לשתוק. כל פעם שעד המדינה הטיח בו דברים הוא הסתכל על התקרה, על עד המדינה, על הקירות, אבל לא דיבר", הסביר רפ"ק אפללו.

"אנחנו לא צריכים את הגרסה שלו. עד המדינה אמין ביותר ואני מקווה שכולם יישלחו לשנים ארוכות בכלא על המעשים שביצעו. דרורי אולי נראה כמו סבא חביב, אבל הוא ממש לא. הוא מעורב במעשי שוד אכזריים ביותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}